موبایل و تبلت

معرفی شیائومی بوک اس 12.4 با تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 2

سال‌ها پیش، شیائومی تبلتی را معرفی کرد که به‌صورت اختیاری می‌توانست ویندوز را اجرا کند. با این حال، تنها امروز بود که این شرکت از اولین کانورتیبل 2 در 1 مجهز به ویندوز خود رونمایی کرد. این تبلت 12.4 اینچی با کیبورد اختیاری است که می تواند آن را به یک لپ تاپ فوق قابل حمل تبدیل کند.

شیائومی بوک اس 12.4 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8cx نسل 2 است که یک چیپست 7 نانومتری از نسل اسنپدراگون 865 است. این چیپ کوالکام به هسته‌های Kryo 495 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز مجهز شده و از پردازشگر گرافیکی آدرنو 680 بهره می‌برد. به هر حال، این اسلیت ویندوز 11 را اجرا می‌کند که شامل شبیه‌سازی x86-64 است، بنابراین می‌توانید نرم‌افزار کامپیوتری را اجرا کنید که بومی ARM نیست (ویندوز 10 فقط می‌تواند شبیه‌سازی 32 بیتی x86 را انجام دهد).

از سوی دیگر، تبلت ویندوزی جدید شیائومی دارای صفحه نمایش 12.4 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، نرخ تازه سازی 60 هرتز، نسبت 16 به 10 و تراکم 244ppi بوده و 100 درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. بدنه این تبلت از آلیاژ آلومینیوم منیزیم ساخته شده، ضخامت آن 8.95 میلی متر و وزن آن تنها 720 گرم است. نمای جلو توسط گوریلا گلس 3 محافظت می شود.

برای اتصال، یک پورت USB-C دریافت می‌کنید که می‌تواند نمایشگر اکسترنال 4K و همچنین وظایف معمول شارژ را انجام دهد. همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری به همراه یک اسلات microSD برای افزایش حافظه وجود دارد. در کنار تراشه اسنپدراگون، 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است.

از ویژگی های اتصال بی سیم می توان به Wi-Fi 5 (ac) و بلوتوث 5.1 اشاره کرد. هیچ گزینه ای برای اتصال سلولی وجود ندارد، حداقل در نسخه ای که در اروپا راه اندازی می شود. بنابراین اگر می‌خواهید در حال حرکت به تماس زوم بپیوندید، ممکن است لازم باشد یک نقطه اتصال Wi-Fi را روی گوشی خود اجرا کنید. دوربین جلوی 1080p برای این کار مفید است، دو میکروفون به آن متصل می شوند که از فناوری حذف اکو Aqstic و لغو نویز کوالکام استفاده می کنند. علاوه بر این، بلندگوهای استریو در کناره ها وجود دارد.

ظرفیت باتری ذکر نشده است، اما طبق اعداد رسمی، تبلت 13.4 ساعت استفاده منظم را ارائه می دهد. به لطف شارژر 65 واتی GaN که معمولاً جداگانه فروخته می شود، شارژ سریع است. این محصول در اروپا با قیمت 700 یورو به فروش می‌رسد که البته اگر بخواهید کیبورد آن را هم تهیه کنید، باید 150 یورو هزینه بیشتری بپردازید. البته در برخی بازارها به اولین خریداران این تبلت، کیبورد به صورت رایگان داده می‌شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا