فناوری

استفاده از هوش مصنوعی برای ردیابی بدن بازیکنان جهت گرفتن آفساید در جام جهانی 2022

فیفا، نهاد بین‌المللی فدراسیون فوتبال، اعلام کرده است که از دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به داوران برای برقراری تماس‌های آفساید در جام جهانی 2022 استفاده خواهد کرد. این سیستم نیمه خودکار شامل یک حسگر در توپ است که موقعیت خود را در زمین 500 بار در ثانیه رله می کند و 12 دوربین ردیاب نصب شده در زیر سقف ورزشگاه ها که از یادگیری ماشینی برای ردیابی 29 نقطه در بدن بازیکنان استفاده می کنند.

نرم‌افزار این داده‌ها را ترکیب می‌کند تا هشدارهای خودکار زمانی که بازیکنان مرتکب تخلفات آفساید می‌شوند (یعنی زمانی که به دروازه تیم مقابل نزدیک‌تر از آخرین حریف خود هستند و توپ را دریافت می‌کنند) ایجاد می‌کند. هشدارها به مقامات در اتاق کنترل نزدیک ارسال می شود، آنها تصمیم را تأیید می کنند و به داوران در زمین می گویند که چه تماسی باید برقرار کنند.

فیفا ادعا می کند که این روند “در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد و به این معنی است که می توان تصمیمات آفساید را سریع تر و دقیق تر اتخاذ کرد.” داده‌های تولید شده توسط دوربین‌ها و توپ نیز برای ایجاد انیمیشن‌های خودکار مورد استفاده قرار خواهد گرفت که می‌توانند روی صفحه‌های نمایش در استادیوم و در برنامه‌های تلویزیونی پخش شوند تا “به روشن‌ترین روش ممکن همه تماشاگران را از دلیل برقراری تماس مطلع کنند”.

این آخرین نمونه از ورزش است که فناوری خودکار را در بر می گیرد تا به داوران در تصمیم گیری کمک کند. فیفا قبلاً VAR یا کمک داور ویدیویی که به داوران اجازه می دهد تا تصمیمات خود را با استفاده از مانیتورهای کناری در جام جهانی 2018 بررسی کنند.پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که سیستم جدید به مقامات این امکان را می‌دهد که “تصمیمات سریع‌تر و دقیق‌تری” بگیرند، اما تأکید کرد که انسان‌ها – نه “ربات‌ها” – همچنان مسئول بازی هستند.

جام جهانی 2022 در کشور قطر برگزار شده و این اولین جام جهانی است که تاکنون در یک کشور عربی میزبانی می شود. برای جبران گرمای قطر، این مسابقات طبق سنت به جای تابستان از نوامبر تا دسامبر برگزار می شود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا