نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن دوربین ویندوز 11 ظاهر جدیدی دریافت کرد

مایکروسافت امروز بیلد 25158 ویندوز 11 را منتشر کرد، اما این همه چیز جدیدی برای ویندوز اینسایدرها نیست. این شرکت همچنین بروزرسانی‌هایی را برای اپلیکیشن های داخلی مختلف ویندوز 11، از جمله اپلیکیشن Camera، منتشر کرده که مسلماً قابل توجه‌ترین تغییرات را دریافت می‌کند.

برای شروع، اپلیکیشن Camera جدیدترین اپلیکیشنی است که طراحی جدید به سبک ویندوز 11 را اتخاذ کرده و ظاهر قدیمی طراحی شده برای ویندوز 10 (که خود بسیار به برنامه دوربین قدیمی ویندوزفون نزدیک بود) را کنار گذاشته است. این ظاهر جدید شمایل‌نگاری را تغییر داده و اکنون از گوشه های گرد در اطراف تصویر در منظره یاب استفاده می کند. پس‌زمینه مشکی ساده نیز راه را برای خاکستری تیره ایجاد می‌کند که در برنامه‌های ویندوز 11 رایج‌تر است. مایکروسافت همچنین از پشتیبانی از کد QR و اسکن بارکد به عنوان یک ویژگی جدید یاد می کند، اما به نظر می رسد که در واقع از قبل در دسترس است.

بروزرسانی رابط کاربری همچنین شامل یک رابط کاربری تنظیمات تمام صفحه جدید با بخش‌های جمع‌شونده است، بنابراین می‌توانید تنظیمات عکس‌ها، ویدیوها و موارد دیگر را راحت‌تر پیدا کنید. در حالی که برگه بیشتر نمایشگر را اشغال می کند، همچنان می توانید پیش نمایشی از منظره یاب را طبق تصاویر بالا مشاهده کنید.

این فقط برنامه دوربین نیست که بروزرسانی می‌شود، چراکه اپلیکیشن جدید Media Player نیز به نسخه 11.2206.30.0 ارتقا یافته است. این نسخه از ریپ کردن سی‌دی پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آهنگ‌ها را از سی‌دی‌های خود به‌عنوان فایل در رایانه خود ذخیره کنید. پشتیبانی از پخش سی دی اوایل امسال اضافه شد و این قابلیت ها در حال گسترش است. این ویژگی از ذخیره موسیقی در فرمت های فایل AAC، WMA، FLAC و ALAC پشتیبانی می کند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که Media Player به روش پیش‌فرض پخش فایل‌های ویدیویی لوکال تبدیل خواهد شد و جایگزین برنامه Movies & TV خواهد شد. اگر از پخش کننده ویدیوی شخص ثالث استفاده می کنید، پیش فرض شما تغییر نخواهد کرد. Movies & TV عملاً فقط می‌تواند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را از فروشگاه مایکروسافت پخش کند، که اتفاقاً نام آن را دقیق‌تر از زمانی که برنامه برای اولین بار معرفی شد، می‌کند. در صحبت از فیلم و تلویزیون، مایکروسافت همچنین اعلام کرد که این برنامه اکنون از دستگاه‌های Arm64 پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر رایانه‌ ای مانند سرفیس پرو ایکس دارید، عملکرد باید به طور قابل توجهی بهبود یابد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا