بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی هواوی واچ فیت 2

هواوی واچ فیت 2 اولین بار راه جهانی خود را در ماه مه طی رویدادی در میلان پیدا کرد. این ساعت دارای صفحه نمایش 1.74 اینچی AMOLED، ضربان قلب، SpO2 و نظارت بر استرس است. این گجت پوشیدنی همچنین با پشتیبانی از 97 حالت ورزشی، بهره‌گیری از جدیدترین اجزای سخت‌افزاری برای کنترل تناسب اندام و سلامتی و همچنین اتصال آسان به گوشی موبایل با امکان ارائه اطلاعات دقیق و جذاب، می‌تواند انتخابی عالی برای ورزشکاران هم باشد.

در نقد و بررسی تخصصی هواوی واچ فیت 2، می‌خواهیم شما را با تمام امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های ساعت واچ فیت 2 هواوی آشنا کنیم. پس در ادامه بررسی با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

هواوی واچ فیت 2 دارای بدنه مستطیل شکل و قاب بسیار نازک در چهار طرف است. این کاملا جمع و جور بوده و بین ساعت های هوشمند و بندهای هوشمند قرار می گیرد. سازنده آن را به یک دکمه تخت در کناره که از آن می‌توان برای نمایش منوهای مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرد و یک صفحه نمایش لمسی مجهز کرده است. در این بخش همچنین یک اسپیکر نیز قرار گرفته و بخش سمت چپی و نزدیک به قسمت پشتی نیز یک میکروفون تعبیه شده که می‌تواند برای مکالمه مورد استفاده قرار گیرد.

وزن ساعت بدون بند متاتیک حدود 30 گرم است، اما حتی با وجود نوار، هنوز هم به سختی روی مچ دست شما احساس می شود. یکی از موارد جالب در بخش پشتی وجود دو پین پوگو برای شارژر مغناطیسی است. این در حالی‌ست که نسل قبلی این ساعت هوشمند فاقد پشتیبانی از سیستم شارژ بدون سیم بود. به علاوه، نوارهایی که در دو بخش بالایی و پایینی قاب پشتی تعبیه شده‌اند، جداسازی آسان بند ساعت را امکان‌پذیر می‌کنند. در این قسمت می‌توان حسگرهای سلامتی مختلف ساعت را هم مشاهده کرد.

ساعت هواوی واچ فیت 2 به نمایشگر بزرگ 1.74 اینچی از نوع AMOLED مجهز شده است که توانایی بسیار خوبی در نمایش محتوا دارد. رزولوشن این نمایشگر برابر با 336 در 480 پیکسل و تراکم صفحه آن نیز 336 پیکسل در هر اینچ است. این ساعت همچنین با پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ مختلف، نویدبخش نمایش دقیق و عمیق رنگ‌ها با بالاترین کیفیت است.

نرم افزار

رابط کاربری Harmony OS 2.0 است که اساساً هواوی در چند سال گذشته در پوشیدنی های خود از آن استفاده کرده است. سیستم عامل برای صفحه مستطیل شکل تطبیق داده شده، به این معنی که منو فقط در یک لیست است – هیچ گزینه ای برای داشتن همه اپلیکیشن ها و ویژگی ها در یک صفحه وجود ندارد که مانند دستگاه های GT 3 در کنار یکدیگر شناور باشند.

دانلود Huawei Health برای عملکرد صحیح واچ فیت 2 ضروری است. خوشبختانه، ما مشکلی در اتصال پوشیدنی به هیچ یک از گوشی هایی که امتحان کردیم نداشتیم و اپلیکیشن را می‌توان حتی از یک مرورگر دانلود کرد. لازم به ذکر است که در حالی که Huawei Health در گوگل پلی در دسترس است، این شرکت توصیه می کند آن را از مخزن اپ گالری دریافت کنید زیرا نسخه به روزتری دارد. در واقع نسخه موجود در پلی استور  هنوز از واچ فیت 2 پشتیبانی نمی کند.

هواوی واچ فیت 2 از 97 حالت ورزشی پشتیبانی می کند که یکی بیشتر از هواوی بند 7 است. فیت 2 برخلاف بند دارای GPS است، به این معنی که می تواند دویدن، شنا یا دوچرخه سواری را به تنهایی ردیابی کرده و برای آن نیازی به کمک گوشی هوشمند ندارد. ارسال نوتیفیکیشن‌ها قابل اعتماد است، اگرچه واچ فیت 2 در نمایش ایموجی‌ها با مشکلاتی روبرو است و آنها به صورت ستاره ظاهر می‌شوند، به خصوص اگر کسی در استوری اینستاگرام واکنش نشان دهد.

با این حال، مدیریت و پیمایش آنها آسان است. همچنین، واچ فیت 2 با بروزرسانی‌های آب‌وهوا (که از تلفن خارج می‌شود)، زمان طلوع و غروب خورشید و مراحل ماه ارائه می‌شود. همانند محصولات مشابه، در اینجا نیز نصب انواع تم‌ها و واچ‌فیس‌ها برای شخصی‌سازی ظاهر ساعت واچ فیت 2 هواوی امکان‌پذیر است. به علاوه، با سفارشی کردن واچ‌فیس‌های حرفه‌ای این ساعت هوشمند، همیشه می‌توانید اطلاعات کلی دستگاه، جزئیات مربوط به سلامتی یا فعالیت‌های ورزشی خود مانند درصد شارژ باقی مانده باتری، وضعیت ضربان قلب، تعداد گام‌های طی‌شده و موارد دیگر را روی صفحه اصلی ساعت مشاهده کنید.

موضوع جالب دیگر، پشتیبانی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت 2 از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا Always-on-Display است که استایل آن می‌تواند متناسب با واچ‌فیسی که انتخاب می‌کنید، تغییر کند. حتی این امکان برای کاربران هست که از تصاویر دلخواه خود برای صفحه اصلی ساعت استفاده کنند.

امکانات سلامتی و ورزشی

در بخش سلامتی، هواوی واچ فیت 2 که بر پایه فناوری Huawei TruSeen 5.0 بوده، قادر است ضربان قلب کاربران را به صورت همیشگی و با دقتی بالا ثبت و بر آن نظارت داشته باشد. این فناوری همچنین در شرایطی که ضربان قلب خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، به کاربر هشدار می‌دهد تا از بروز مشکلات جدی‌تر مانند سکته‌های قلبی جلوگیری شود.

شاید هواوی واچ فیت 2 اندازه بزرگی نداشته باشد، اما به  حسگر اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2) مجهز شده است که می‌تواند اطلاعاتی کامل و دقیق را در مورد وضعیت سلامتی شما در اختیارتان قرار دهد. در تست‌هایی که ما روی این ساعت داشتیم و نتیجه آن را با محصولات مشابه مقایسه کردیم، می‌توانیم بگوییم دقت ساعت در اندازه‌گیری و نمایش اطلاعات، 96 درصد یا حتی بیشتر است.

ساعت هوشمند واچ فیت 2 هواوی به فناوری TruSleep 2.0 نیز مجهز شده است تا دستگاه با تکیه بر سیستم هوش مصنوعی بتواند اطلاعات کامل و دقیقی در مورد وضعیت و کیفیت خواب خود به دست آورد. همینجا باید اشاره کنیم که این اطلاعات، واقعا دقیق هستند و جزئیات مربوط به مدت زمان کلی خواب و همچنین 4 مرحله مختلف آن یعنی خواب عمیق، REM، خواب سبک و حالت بیداری به صورت کامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

فناوری دیگر موجود در این ساعت Huawei TruRleax است؛ فناوری بسیار خوبی که کمک می‌کند تا از وضعیت سطح استرس خود مطلع شوید. اگر ساعت تشخیص دهید که استرس شما در سطحی بالاست، می‌توانید حالت‌های تنفس مختلف را برای یک دقیقه انجام دهید تا شرایط به حالت طبیعی برسد. در کنار امکانات و ویژگی های سلامتی، ساعت هوشمند واچ فیت 2 هواوی با پشتیبانی از 97 حالت ورزشی مختلف از جمله دو، دو روی تردمیل، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، طناب‌بازی و غیره می‌تواند نقش یک دستبند ورزشی را هم برای شما ایفا کند.

آن دسته از افرادی که ورزش‌های خاصی مانند پیاده‌روی یا دو را بیشتر انجام می‌دهند نیز می‌توانند حسابی ویژه روی امکانات هواوی واچ فیت 2 باز کنند چرا که این ساعت هوشمند به سیستم ماهواره‌ای GPS و همچنین حسگر حرکتی داخلی هم مجهز شده است. با این تفاسیر، برای محاسبه دقیق مسافت طی‌شده و شمارش گام‌ها نباید مشکلی وجود داشته باشد. متناسب با ورزشی که انتخاب می‌کنید، ساعت قادر است بر ضربان قلب شما در طول مسیر، نظارت کامل داشته و کالری‌های مصرفی یا گام‌ها را به صورت دقیق محسابه کند.

عمر باتری

هواوی واچ فیت 2 دارای باتری 292 میلی آمپر ساعتی است. با یک بار شارژ به همراه AOD (نمایشگر همیشه روشن) خاموش و برخی از ویژگی های نظارت بر سلامت خاموش می تواند تا 10 روز کار کند. در سناریوهای واقعی، واچ فیت 2 برای ما هشت روز دوام می آورد، به خصوص اگر فعالیت های روزمره درگیر باشد. فعال کردن AOD آن را نصف می کند.

از طرفی، هر واچ فیس از پیش بارگذاری شده با طراحی AOD خود همراه است، بنابراین حداقل شما استایل بیشتری برای جبران استقامت از دست رفته دریافت می کنید. شارژر اختصاصی قبلاً ذکر شده در جعبه خرده فروشی قرار دارد و در سمت دیگر دارای USB است. شارژ 50 درصد 30 دقیقه طول می کشد، در حالی که 0-100 درصد حدود 80 دقیقه طول می کشد.

جمع بندی

چیزی که ما در نقد و بررسی تخصصی هواوی واچ فیت 2 به آن رسیدیم این بود که محصول جدید هواوی، یک ساعت هوشمند کوچک با امکانات سلامتی و تناسب اندام بسیار بالاست که همین مسئله می‌تواند ارزش خرید دستگاه را واقعا افزایش دهد. هواوی واچ فیت 2 سبک است و عرضه آن در رنگ‌های مختلف، امکان استفاده برای هر دو گروه بانوان و آقایان را فراهم می‌کند.

به علاوه، شارژدهی بسیار خوب باتری هم می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب شود چرا که در تست‌های ما، با استفاده نسبتا سنگین، باتری چیزی در حدود 7 روز دوام آورد که خیلی خوب است. اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند کوچک و زیبا و در عین حال کاربردی و با امکانات کامل هستید، در خرید ساعت واچ فیت 2 شک نکنید.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا