موبایل و تبلت

مقایسه ناتینگ فون 1 در برابر آیفون SE 3

کارل پی، بنیانگذار Nothing، زمانی که اولین گوشی خود را عرضه کرد، با اپل روبه‌رو شد و ادعا کرد که این گوشی و سایر غول‌های فناوری دیگر نوآوری نمی‌کنند و فون (1) منحصربه‌فرد است و شبیه هر چیزی است که قبلاً دیده‌ایم. بنابراین، بیایید این ادعا را آزمایش کنیم. در این مقایسه، گوشی Nothing Phone (1) را در مقابل آیفون SE 3 قرار می دهیم. قیمت آنها تقریباً یکسان است. اولی از 399 پوند (تقریباً 475 دلار) و دومی از 429 دلار شروع می شود. ما هر دو دستگاه را بر اساس ساخت، دوربین، حافظه، باتری، عملکرد و نمایشگر مقایسه خواهیم کرد.

ابعاد و کیفیت ساخت

ناتینگ فون 1 دارای ابعاد 159.2 در 75.8 در 8.3 میلیمتر بوده و 193.5 گرم وزن دارد، درحالیکه آیفون SE 3 از ابعاد 138.4 در 67.3 در 7.3 میلیمتر و وزن 144 گرم بهره مند است. آیفون SE 3 دستگاهی بسیار کوچکتر، نازکتر و سبکتر از ناتینگ فون 1 است. اولی طراحی مشابه آیفون 8 دارد که به این معنی است که لبه های خمیده، قاب آلومینیومی، حاشیه های بزرگ و محافظ شیشه ای ضعیف تری دارد. اما حداقل امتیاز IP67 برتر را برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دریافت می کنید.

در مقایسه، ناتینگ فون 1 به چیزی که از یک میان رده 2022 انتظار دارید نزدیک تر به نظر می رسد. لبه‌های صاف آن شبیه آیفون‌های فعلی است و محافظ قوی‌تر گوریلا گلس 5 در جلو و پشت نیز یک افزودنی خوشایند است. LED های رابط Glyph مورد علاقه طرفداران در پشت ظاهر جالبی دارند، اما از نقطه نظر صرفاً کاربردی ضروری نیستند. هیچ یک از این دو دستگاه جک صدا ندارند.

پردازنده

وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، تراشه 5 نانومتری A15 Bionic در آیفون SE 3 به راحتی تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778 پلاس را در ناتینگ فون 1 شکست می دهد. به عنوان مرجع، اولی بیش از 700K در انتوتو (v9) کسب می کند در حالیکه دومی در همان معیار امتیاز حدود 530K را کسب می کند.

A15 Bionic همان تراشه ای است که در سری آیفون 13 یافت می شود، اما توجه داشته باشید که گوشی های مختلف با استفاده از یک تراشه می توانند عملکرد متفاوتی داشته باشند، بنابراین آیفون SE 3 شما به اندازه آیفون 13 پرو مکس قدرتمند نخواهد بود. با این حال، به راحتی می تواند از ناتینگ فون 1 بهتر عمل کند و هر بازی را که در اپ استور پیدا کنید اجرا کند. ناتینگ فون 1 همان قدرت را به شما نمی دهد، اگرچه به هیچ وجه تراشه ضعیفی نیست. اسنپدراگون 778G پلاس در بین علاقه مندان به اندروید به دلیل عملکرد پایدار، بهره وری انرژی شناخته شده است.

دوربین

دوربین ناتینگ فون 1 متشکل از دو سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی f/1.9 با لرزشگیر اپتیکال تصویر و 50 مگاپیکسلی اولتراواید f/2.2 با زاویه دید 114 درجه بوده و در جلو نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی f/2.5 قرار دارد. در آیفون SE 3 یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/1.8 با لرزشگیر اپتیکال و PDAF در پشت و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی f/2.2 در جلو وجود دارد.

شاید در نگاه اول باور کنید که آیفون SE 3 سیستم دوربین ضعیف تری دارد و در حالیکه درست است که دوربین های با وضوح پایین تری در جلو و پشت دارد، به خاطر داشته باشید که پردازش تصویر آن توسط آخرین تراشه A15 Bionic انجام می شود. برای شما، این بدان معناست که حتی اگر عکس‌های شما به وضوح واضح نباشند، پردازش تصویر نزدیک به سری آیفون 13 خواهد بود. بنابراین اگر عکس هایی از آیفون 13 را دوست دارید، احتمالاً عکس هایی از آیفون SE 3 را نیز دوست خواهید داشت.

با این اوصاف، نداشتن لنز اولتراواید در سال 2022 بسیار ناامیدکننده است – چیزی که ناتینگ فون 1 از ارائه آن به شما خوشحال است. با این حال، ویدیوها همچنان در آیفون کمی پایدارتر خواهند بود. هر دو گوشی دارای لرزشیگیر اپتیکال تصویر برای گرفتن عکس های واضح هستند.

صفحه نمایش

ناتینگ فون 1 مجهز به نمایشگر 6.55 اینچی OLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز، تراکم 402ppi، پشتیبانی از HDR10+ و روشنایی 500 نیت (پیک 1200 نیت) است. آیفون SE 3 دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی Retina IPS LCD با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل، نرخ تازه سازی 60 هرتز، روشنایی 625 نیت و تراکم 326ppi می باشد.

اگر نمایشگرها را با هم مقایسه کنیم، گوشی ناتینگ فون 1 برنده آشکاری است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی تطبیقی 120 هرتزی FHD OLED با رنگ های HDR10+ و حداکثر روشنایی 1200 نیت است. همچنین دارای حاشیه‌های یکنواختی است که تا به حال در بهترین گوشی‌های اندرویدی میان‌رده ندیده‌ایم. همانطور که قبلا ذکر شد، آیفون SE 3 دارای حاشیه های بزرگ است و به صفحه نمایش 4.7 اینچی 60 هرتزی HD LCD با روشنایی حدود 600 نیت بسنده می کند. مصرف محتوا در گوشی ناتینگ فون 1 بسیار لذت بخش تر خواهد بود و همچنین برای استفاده در فضای باز مناسب تر است.

حافظه رم و ذخیره سازی

احتمالاً می‌دانید که آیفون‌ها در مدیریت رم کارآمدتر هستند و بنابراین به اندازه گوشی‌های اندرویدی به آن نیاز ندارند. در حالی که این درست است، رم 4 گیگابایتی که در آیفون SE 3 دریافت می کنید همچنان از رم 8 گیگابایتی که در ناتینگ فون 1 دریافت می کنید کمتر است. برتری نرم افزار فقط می تواند کمبود سخت افزار را برای مدت طولانی پوشش دهد. چندوظیفه ای در ناتینگ فون 1 آسان تر خواهد بود. این گوشی همچنین دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در مدل پایه است، اما آیفون SE 3 با 64 گیگابایت شروع می شود و قیمت نسخه 128 گیگابایتی آن 479 دلار است.

اگر گیمر هستید، می توانید گوشی ناتینگ فون 1 را تا 12 گیگابایت رم بالا ببرید، اما در آیفون SE 3، فقط روی 4 گیگابایت گیر کرده اید. این عجیب است زیرا A15 Bionic امکان بازی های سطح بالا را فراهم می کند، اما کمبود رم انجام این کار را کمی دشوار می کند. یعنی نامتعادل است.

باتری

مشابه آخرین نکته، آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های اندرویدی باتری کمتری مصرف می‌کنند، اما باتری کوچک 2018 میلی‌آمپر ساعتی که در آیفون SE 3 دریافت می‌کنید، علی‌رغم کارایی‌اش، به‌سرعت خالی می‌شود، به خصوص اگر در حال بازی هستید. خوشبختانه از شارژ سریع 20 واتی سیمی و 7.5 واتی پشتیبانی می‌کنید.

در مقایسه با ناتینگ فون 1، سلول 4500 میلی‌آمپر ساعتی در گوشی به طور قابل توجهی دوام بیشتری خواهد داشت و با پشتیبانی از شارژ سیمی سریع‌تر 33 وات و شارژ بی‌سیم 15 واتی، به‌علاوه شارژ بی‌سیم معکوس 5 واتی برای تامین انرژی هدفون یا ساعت هوشمند Nothing ear (1) شما ارائه می‌شود. برای هیچ کدام از دستگاه ها شارژر در جعبه دریافت نمی کنید.

جمع بندی

برای اکثر مردم، آیفون SE 3 با توجه به نامتعادل بودن آن، خرید عینی خوبی نیست. با این حال، اگر تنها چیزی که می‌خواهید یک آیفون مقرون‌به‌صرفه با بهترین عملکرد و عکس‌ها و فیلم‌های طبیعی است و از طراحی قدیمی آن مهم نیست، می‌توانید آن را امتحان کنید.

اما اگر به دنبال یک گوشی میان رده همه جانبه قوی هستید که ارزش خوبی ارائه می دهد، ناتینگ فون 1 برنده واضح آن است. با استفاده از آن، پوسته نرم‌افزار Nothing OS را دریافت می‌کنید که تقریباً شبیه اندروید استوک است، به این معنی که مجبور نیستید با برنامه‌های مزاحم bloatware که اغلب تجربه اندروید را بدتر از iOS می‌کنند سر و کار داشته باشید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا