امنیت

بهترین راه ها برای به اشتراک گذاری ایمن فایل

فناوری اشتراک‌گذاری فایل، اشتراک‌گذاری داده‌ها را با هر کسی، صرف نظر از موقعیت مکانی آن‌ها آسان می‌کند. در حالی که این یک تسکین برای تیم های کاری است، به مهاجمان سایبری فرصتی برای حمله می دهد. اگر از فایل های به اشتراک گذاشته شده خود در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت نمی کنید، متأسفیم که بگوییم مجرمان سایبری خوشحال می شوند یا آنها را سرقت کنند یا افشا کنند.  بنابراین، در این مقاله، بهترین شیوه‌های اشتراک‌گذاری فایل برای ایمن کردن داده‌های شما را فهرست کرده ایم.

1. یک نرم افزار یکپارچه اشتراک گذاری فایل را بپذیرید

اتخاذ یک راه حل یا نرم افزار یکپارچه اشتراک گذاری فایل یکی از بهترین راه ها برای ایمن سازی فایل های شما در برابر مهاجمان سایبری است. راه حل های اشتراک گذاری فایل به گونه ای تنظیم شده اند که کاربران فقط می توانند فایل ها را در داخل نرم افزار به اشتراک بگذارند، نه به صورت اکسترنال. استفاده از یک سیستم اشتراک فایل یکپارچه از ارسال فایل ها به گیرنده اشتباه جلوگیری می کند زیرا هر کاربری که عضو تیم است یک حساب کاربری اختصاصی دارد.

تنها نقطه ضعف این است که بیشتر اینها نرم افزار پولی هستند. موارد رایگان، فضای ذخیره‌سازی و استفاده محدودی را برای کاربران علاقه‌مند ارائه می‌دهند که شامل دراپ باکس، گوگل درایو، باکس، وان درایو، آیکلود درایو و موارد دیگر می‌شود.

2. خودداری از اشتراک گذاری فایل ها از طریق ایمیل

جدا از از دست دادن فایل هایی که به صندوق ورودی گیرنده نمی رسند، کلاهبرداری ایمیل به طور فزاینده ای شایع است. جایی که هکرها برای اطلاعات حساس کاربران جستجو می کنند، ایمیل های قربانی آنهاست. با توجه به اینکه اکثر افراد رمز عبور ایمیل ضعیفی دارند، هک کردن روزانه ایمیل ها برای مجرمان سایبری تقریباً بدون دردسر است. علاوه بر این، آنها از طریق فیشینگ ایمیل به قربانیان خود حمله می کنند و پیوندهای آلوده را به عنوان فایل جلو می برند. کاربران با کلیک بر روی لینک ها یا دانلود فایل ها در دام آنها می افتند.

برای جلوگیری از آسیب پذیری سازمان خود در برابر این کلاهبرداری، کارمندان خود را تشویق کنید تا فایل ها را از طریق ایمیل ارسال یا دریافت نکنند. در عوض، آنها باید استفاده از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری فایل را اجرا کنند که فقط اعضای داخلی تیم به آن دسترسی دارند.

3. از یک اتصال امن برای اشتراک گذاری فایل ها استفاده کنید

یک اتصال شبکه ممکن است در اصل شامل دو یا چند طرف باشد، اما مزاحمان می توانند به شبکه نفوذ کنند. بنابراین، مهم است که آن را در نظر بگیرید و شبکه خود را با رمزگذاری ایمن کنید. یک اتصال امن یک یا چند پروتکل امنیتی را رمزگذاری می کند و دسترسی افراد به آن را دشوار می کند. هنگامی که یک شبکه رمزگذاری نشده است، در معرض هر کسی قرار می گیرد که می داند چگونه به راحتی سرقت و تهدید کند.

هنگامی که هیچ مانع قوی شبکه ای را رمزگذاری نمی کند، مجرمان سایبری می توانند به آن نفوذ کرده و اطلاعات حساس شما مانند اعتبار ورود، سوابق مالی، رمز عبور و سایر اطلاعات خصوصی را بازیابی کنند.

4. به کارگیری از سرویس های ابری امن

سرویس‌های ابری ایمن لایه بیشتری از امنیت داده را ارائه می‌دهند. آنها در مقایسه با روش‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی مرسوم، انعطاف‌پذیری، دسترسی و ظرفیت بهتری دارند. همچنین، رایانش ابری به سرعت جایگزین محاسبات سنتی به عنوان سنگ بنای بسیاری از شرکت‌های امروزی شده است.

اکثر ارائه دهندگان خدمات ابری به طور فعال یکپارچگی سرورهای خود را با رعایت شیوه های امنیتی استاندارد حفظ می کنند. این فروشندگان شخص ثالث مسئولیت مدیریت زیرساخت خدمات ابری و همچنین امنیت و مسئولیت پذیری دارایی های داده را بر عهده دارند.

5. فرمت فایل بایگانی را پیاده سازی کنید

فرمت فایل بایگانی مربوط به انباشتن یک یا چند فایل و ابرداده است. برای دسترسی آسان و ذخیره سازی می توانید چندین فایل داده را در یک فایل بایگانی ترکیب کنید. همچنین به شما امکان می دهد فایل ها را فشرده کنید تا فضای ذخیره سازی کمتری اشغال شود. ذخیره سازی داده های شما در قالب آرشیو از چنین داده هایی در برابر نشت یا قرار گرفتن در معرض عموم، محافظت می کند. با وجود چندین فایل در یک فایل آرشیو، شناسایی سریع یک فایل خاص برای یک کلاهبردار دشوار خواهد بود.

6. ایجاد رمزهای عبور قوی

رمزهای عبور ضعیف وسیله شماره یک است که مجرمان سایبری برای دسترسی به حساب‌ها یا شبکه‌های قربانیان خود از آن استفاده می‌کنند. آنها این کار را یا با حدس زدن رمز عبور یا شکستن رمز عبور از طریق یک حمله brute-force انجام می دهند. ایجاد رمزهای عبور قوی باید بخشی از فرهنگ امنیت سایبری شما باشد. شما باید به اعضای تیم خود اهمیت و سودمندی استفاده از یک رمز عبور قوی و ایمن را آموزش دهید. به جای استفاده از اعداد، تاریخ تولد یا رویدادها، آنها باید یک عبارت عبور را انتخاب کنند.

به خاطر سپردن تعداد زیادی رمز عبور می تواند خسته کننده باشد و منجر به خستگی رمز عبور شود. با استفاده از یک ابزار مدیریت رمز عبور موثر برای رسیدگی به نیازهای گذرواژه تیم خود، کار را برای تیم خود آسانتر کنید.

7. استفاده از USB را محدود کنید

برای محافظت از داده های حساس و فایل های کاری خود به طور کلی، استفاده از USBها را در شبکه خود ممنوع کنید، به این دلیل است که انتقال اطلاعات، فایل‌ها و داده‌ها در یک سوایپ با USB یا درایوهای فلش آسان است. دلیل دیگری که باید USBها را در سازمان خود ممنوع کنید، جلوگیری از انتقال ویروس ها یا فایل های خراب به شبکه شما است. شما نمی دانید که آن دستگاه ها کجا بوده اند. استفاده از USB آلوده به ویروس می تواند اطلاعات شما را به طور کامل و بدون هیچ فرصتی برای بازیابی اطلاعات خراب کند.

8. یک سیستم اشتراک گذاری فایل با کاربری آسان را انتخاب کنید

در حالی که استفاده از آخرین فناوری یا نرم افزار برای به اشتراک گذاری فایل ها در سازمان شما ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، آن را با سادگی عوض نکنید. اگر شما و تیمتان نتوانید بدون کمک، راهنمایی یا آموزش از آن استفاده کنید، یک سیستم به اشتراک گذاری فایل پیچیده هیچ فایده ای ندارد. اگر استفاده از سیستم به اشتراک گذاری فایل دشوار است، این تمایل وجود دارد که داده های شما در آن گم شوند و نمی توانید آن را بازیابی کنید. همچنین امکان ارسال تصادفی اطلاعات حساس به افراد اشتباه در هنگام تلاش برای پیمایش در سیستم وجود دارد.

9. قبل از کلیک کردن، لینک ها را دوبار بررسی کنید

یکی دیگر از روش‌های امنیتی ساده و در عین حال بسیار مؤثر به اشتراک‌گذاری فایل این است که همیشه لینک ها را قبل از کلیک کردن بر روی آنها دوباره بررسی کنید. هر چقدر هم که این ساده به نظر برسد، غفلت از آن می تواند عواقب زیادی از دست دادن داده ها را به همراه داشته باشد. آداب کسب و کار را پرورش دهید تا به همکاران و کارمندان خود در مورد اهمیت این فعالیت تجاری ساده آموزش دهید. بررسی دقیق لینک ها قبل از کلیک بر روی آنها از ربودن شبکه و هک شدن آنها جلوگیری می کند. اغلب، هکرها لینک ها را با لینک های مشکوک می پوشانند که می توانند بلافاصله کنترل پرونده های تجاری یا حتی ورود به سیستم شما را در دست بگیرند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا