نرم افزار و اینترنت

نسخه ویندوز iCloud حالا می تواند کدهای 2FA تولید کند

کاربران رددیت متوجه شده اند که اپلیکیشن iCloud برای ویندوز قابلیت جدیدی را برای مدیریت رمز عبور خود دریافت کرده که به کاربران ویندوز اجازه می دهد کدهای احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را در ویندوز تولید کنند. اپل سال گذشته پشتیبانی 2FA را به iCloud Passwords در iOS 15 و macOS Monterey اضافه کرد و این ویژگی اکنون در ویندوز 10 و 11 در دسترس است.

می‌توانید اپلیکیشن iCloud را روی ویندوز 10 و 11 نصب کنید، اما استفاده از  iCloud Passwords به یک افزونه کرومیوم اضافی نیاز دارد که در Edge Add-ons Store و Chrome Web Store موجود است. اپل می‌گوید افزونه های آن رسما از کروم و اج پشتیبانی می‌کند، اما باید بتوانید آن را در سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم نیز نصب کنید.

علاوه بر دسترسی به گذرواژه‌ها، iCloud در ویندوز به شما امکان می‌دهد از عکس‌های iCloud و آلبوم‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده استفاده کنید، به فایل‌ها در iCloud Drive دسترسی داشته باشید، از نامه‌ها، مخاطبین و تقویم استفاده کنید، همچنین بوکمارک ها خود را از سافاری همگام‌سازی کنید. نسخه ویندوز iCloud روی ویندوز 7 و بالاتر کار می کند، اما برخی از ویژگی ها به ویندوز 10 و 11 نیاز دارند. می توانید برنامه را از وب سایت رسمی یا مایکروسافت استور دانلود کنید.

اگر از آیفون و ویندوز استفاده می کنید و نمی خواهید برای مدیریت رمز عبور شخص ثالث هزینه ای بپردازید، iCloud Passwords تنها گزینه موجود نیست. برنامه Authenticator مایکروسافت همچنین از همگام سازی رمز عبور در دستگاه ها (اج و سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم) با احراز هویت دو مرحله ای پشتیبانی می کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا