اینتل امروز اعلام کرد که با مدیاتک برای تولید تراشه‌های خود با استفاده از Intel Foundry Services همکاری می‌کند. هدف در اینجا کمک به مدیاتک برای ایجاد یک زنجیره تامین متعادل تر و انعطاف پذیرتر از طریق افزودن شریک ریخته گری جدید با ظرفیت قابل توجه در ایالات متحده و اروپا است. سال گذشته، این شرکت قرارداد مشابهی را با کوالکام اعلام کرد.

اینتل شرکتی است که تراشه های خود را طراحی و تولید می کند. سال گذشته، این شرکت تصمیم گرفت با راه‌اندازی Intel Foundry Services، این تسهیلات را برای دیگران باز کند. مدیاتک اکنون ثبت نام کرده تا یکی از اولین مشتریان اصلی سرمایه گذاری جدید اینتل باشد. راندیر تاکور، مدیر بخش Intel Foundry Services بیان کرد:

مدیاتک به عنوان یکی از پیشروترین طراحان تراشه‌های بی‌سابقه جهان که سالانه بیش از 2 میلیارد دستگاه را تامین می‌کند، شریک فوق‌العاده‌ای برای IFS است، زیرا ما وارد فاز بعدی رشد خود می‌شویم. ما ترکیب مناسبی از فناوری فرآیند پیشرفته و ظرفیت‌های جغرافیایی متنوع برای کمک به مدیاتک داریم تا میلیاردها دستگاه متصل بعدی را در طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی ارائه دهد.

شرکت مدیاتک بدون پرداختن به جزئیات معاملات یا آنچه که قرار است انجام دهد، گفت که مدیاتک قصد دارد از فناوری‌های پردازشی اینتل برای «تولید تراشه‌های متعدد برای طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند» استفاده کند. NS Tsai، معاون ارشد فناوری پلتفرم و عملیات ساخت مدیاتک، گفت:

مدیاتک مدت‌هاست که یک استراتژی چند منبعی را اتخاذ کرده است. ما یک شراکت تجاری کارت داده 5G با اینتل داریم و اکنون رابطه خود را به تولید دستگاه های هوشمند از طریق Intel Foundry Services گسترش داده ایم. IFS با تعهد خود به افزایش ظرفیت عمده، ارزشی را برای مدیاتک فراهم می کند، زیرا ما به دنبال ایجاد یک زنجیره تامین متنوع تر هستیم. ما مشتاقانه منتظر ایجاد یک همکاری بلندمدت هستیم تا به تقاضای رو به رشد محصولات خود از سوی مشتریان در سراسر جهان پاسخ دهیم.

IFS در حال حاضر با استقرار در نیمکره غربی مزیت دارد. با توجه به اینکه اکثر تولیدات فعلی سیلیکون از شرق، به ویژه از کشورهایی مانند تایوان خارج می شود، مسائلی مانند کمبود مداوم تراشه به ویژه در طول همه گیری فعلی اجتناب ناپذیر بود. اینتل قصد دارد با ارائه خدمات خود در آمریکا و اروپا، از این وضعیت پیشی بگیرد و به شرکت ها کمک کند تا سبدهای خود را متنوع کنند. این شرکت قبلاً برنامه های خود را برای گسترش در سایت های موجود در آمریکا و همچنین افزودن سایت های جدید در اوهایو و آلمان اعلام کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *