موبایل و تبلت

ایسوس Zenfone 9 با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 معرفی شد

ایسوس با معرفی جدیدترین گوشی هوشمند خود، سرانجام با ویژگی عجیب و غریب “دوربین فلیپ” خود خداحافظی کرد، اما همچنان معتقد است که بازاری برای پرچمداران جمع و جور وجود دارد. Zenfone 9 جدید تنها در یک اندازه عرضه می شود که صفحه نمایش 5.9 اینچی و وزن 169 گرمی مدل قبلی خود را حفظ کرده، اما دارای پردازنده جدیدتر، دوربین اصلی بهتر، باتری و مواد حرارتی است.

همانطور که انتظار دارید بزرگترین ارتقاها پردازنده و دوربین است. مانند سری جدید راگ فون 6، ذنفون 9 از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برخوردار است که یک جهش قابل توجه از ذن فون 8 است. در مورد دوربین، این بار ایسوس یک سنسور 50 مگاپیکسلی بسیار بزرگتر سونی IMX766 را انتخاب کرد که اندازه پیکسل 1um را به جای 0.8um در IMX686 قدیمی تر ارائه می دهد.

لرزشگیر هیبریدی گیمبال شش محوره جدید است که ظاهراً می تواند تا مثبت/منفی 3 درجه را اصلاح کند و هیچ خرابی اپتیکالی نداشته باشد. این می‌تواند به گرفتن عکس‌ها و کلیپ‌های ثابت کمک کند – مورد دوم تا رزولوشن 8K. در یک یادداشت مرتبط، تنها دو میکروفون در Zenfone 9 وجود دارد، زیرا ایسوس ویژگی فوکوس صوتی را در ضبط ویدیو حذف کرده، بنابراین، میکروفون در قسمت عقب وجود ندارد.

تغییر قابل توجه دیگر در اینجا طراحی کلی است. با بازگشت لبه های صاف (به لطف آیفون 12)، ذن فون 9 می تواند قطعات داخلی بزرگ تری را در خود جای دهد، بنابراین باتری بزرگتر 4300 میلی آمپر ساعتی و مواد حرارتی بیشتری دارد (و همچنین دو “چشم” بزرگ به جای یک جزیره دوربین خسته کننده در پشت). باتری گفته شده با فناوری 30 واتی HyperCharge ایسوس کار می‌کند، که این شرکت ادعا می‌کند “قوی‌ترین شارژر در بین هر گوشی زیر 6 اینچ است”.

این گوشی همچنین قسمت پشتی فلزی را با یک ماده پلاستیکی جدید جایگزین کرد تا نه تنها وزن خود را کاهش دهد، بلکه پوششی با چسبندگی بالا و ضد اثر انگشت نیز به آن اضافه کند. این گوشی در چهار رنگ “مشکی نیمه شب”، “آبی ستاره ای”، “قرمز غروب آفتاب” و “سفید مهتابی” عرضه می شود. ایسوس برخلاف گوشی‌های اخیر خود، حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش را کنار گذاشت و از حسگر خازنی روی دکمه پاور با نام ZenTouch استفاده کرد. این کلید هوشمند امکان جابجایی فوری هر برنامه اختصاص داده شده را با دوبار کلیک می دهد، زیرا همزمان قفل گوشی شما را باز می کند.

به‌طور پیش‌فرض، می‌توانید این دکمه را به پایین بکشید تا سینی اعلان‌ها را برای نگاه کردن سریع به پایین بکشید، و سپس برای پنهان کردن سینی به بالا بلغزید. از طرف دیگر، می‌توانید این را برای بازخوانی صفحات وب، پرش به صفحه اصلی یا انتهای صفحات، یا رد کردن آهنگ‌ها در پخش‌کننده‌های موسیقی تنظیم کنید. همه اینها بخشی از برنامه بزرگ ایسوس برای بهینه سازی عملکرد یک دست در جدیدترین گوشی خود است.

به غیر از تغییرات ظاهری و نرم افزاری (ZenUI 9 مبتنی بر اندروید 12)، بقیه Zenfone 9 را نسبتاً آشنا خواهید یافت. این دقیقا همان دوربین فوق عریض و دوربین سلفی (هر دو 12 مگاپیکسلی) مانند قبل است که دومی در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش 5.9 اینچی امولد (رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتزی) قرار گرفته است. هر دو اسپیکر بار دیگر توسط متخصص صدا، Dirac تنظیم شده اند، که در حال حاضر نتایج قابل توجهی را در سایر تلفن های اخیر ایسوس ارائه کرده است؛ و همچنان می توانید هدفون های سیمی را از طریق جک 3.5 میلی متری وصل کنید. در مورد دوام، هنوز رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و مایعات وجود دارد.

برای استفاده حداکثری از این لرزشگیر دوربین تقویت‌شده، ایسوس یک «کوله پشتی هوشمند» را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد Zenfone 9 را روی بند شانه کوله‌پشتی خود ببندید. در حالی که دوربین اصلی رو به جلو است، می توانید گوشی را به عنوان یک دوربین اکشن استفاده کنید. همچنین می‌توانید به راحتی تلفن خود را با سیم ایمنی جمع شونده آن به داخل یا خارج کنید.

یکی دیگر از گزینه های جانبی ایسوس، سیستم جعبه مدولار “Connex” است. به‌جای استفاده از آهن‌رباهایی مانند طراحی MagSafe اپل، این کیف محافظ دارای چندین سوراخ داخلی است که به شما امکان می‌دهد یک پایه یا یک نگهدارنده کارت سیلیکونی را در پشت Zenfone 9 خود بچسبانید. همچنین می‌توانید به یک برنامه – یوتیوب، به‌طور پیش‌فرض – اختصاص دهید تا هر زمان که پایه پایه باز می‌شود، به‌طور خودکار راه‌اندازی شود. Zenfone 9 با قیمت‌هایی از 699 دلار (رم 8 گیگابایتی با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) به آمریکا می‌آید، اما زمان عرضه واقعی آن در تاریخ بعدی اعلام خواهد شد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا