کنسول و بازی

سونی در فریمور جدید بتا، پشتیبانی از 1440p را به پلی استیشن 5 می افزاید

سونی امروز یک فریمور بتا را برای پلی‌استیشن 5 عرضه می‌کند که دو ویژگی بسیار درخواستی، خروجی 1440p و پوشه‌هایی برای بازی‌ها را به همراه دارد. ویژگی خروجی 1440p نسبتاً ساده است. کنسول پلی استیشن 5 هم اکنون قادر به خروجی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل در کنار رزولوشن های 720p، 1080p و 2160p خواهد بود.

این ویژگی از زمان عرضه پلی استیشن 4 پرو تقریباً درخواست شده بود اما اکنون در کنسول های سونی ظاهر می شود. در همین حال، مایکروسافت از زمان ایکس باکس وان ایکس این گزینه را داشته است. بازی ها کم و بیش آنطور که شما انتظار دارید کار می کنند. بازی‌هایی که رندر داخلی با کیفیت 1440p یا پایین‌تر انجام می‌شوند، به صورت بومی خروجی می‌شوند، در حالی که بازی‌هایی که رندر آنها با کیفیت 2160p انجام می‌شوند به 1440p کاهش می‌یابند.

شاید تعجب آور نباشد که بالاخره پشتیبانی از 1440p به پلی استیشن می رسد. سونی اخیرا سری مانیتورهای گیمینگ INZONE خود را عرضه کرده که یکی از آنها دارای وضوح 1440p است. این اولین باری نیست که سونی تصمیم می‌گیرد افزودن یک ویژگی به کنسول خود را برای همگام‌سازی با سایر محصولاتش به تاخیر بیندازد، زیرا پشتیبانی از VRR برای پلی‌استیشن 5 نیز تنها پس از اینکه تلویزیون‌های سونی در اوایل سال جاری از آن پشتیبانی کردند، به دست آمد.

یکی دیگر از موارد اضافه شده، گنجاندن پوشه ها یا گیم لیست است که سونی آن را می نامد. اکنون می توانید لیست های بازی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد بازی های نصب شده روی سیستم خود را در پوشه های شخصی سازی شده مرتب کنید. شما می توانید تا 15 لیست بازی با حداکثر 100 بازی در هر لیست بازی داشته باشید.

این یک ویژگی بسیار درخواست شده بود، زیرا در حال حاضر تمام بازی های دانلود شده شما بدون هیچ راهی برای سازماندهی آنها در یک مکان ریخته شده است. مشخص نیست که چه چیزی طول کشید تا سونی این ویژگی را به پلی استیشن 5 اضافه کند، زیرا این ویژگی حتی در کنسول های پلی استیشن 4 نیز وجود داشت. نسخه بتا در حال حاضر برای شرکت کنندگان منتخب در ایالات متحده، کانادا، ژاپن، بریتانیا، آلمان و فرانسه در حال انتشار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا