موبایل و تبلت

کوالکام: سری گلکسی اس 23 تنها از تراشه های اسنپدراگون استفاده خواهد کرد

چیپست داخلی اگزینوس سامسونگ جایگاه خود را نسبت به رقیب کوالکام در سری پرچمداران گلکسی اس از دست داده است. امسال تنها واحدهای اروپایی اگزینوس 2200 را دریافت کردند، بقیه از اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می بردند. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در یک فراخوان درآمد سه ماهه دوم فاش کرد که 75 درصد از واحدهای S22 از تراشه اسنپدراگون بهره می بردند.

مدیرعامل اشاره کرد که این نسبت در سال آینده افزایش خواهد یافت، و این ادعای تحلیلگران مبنی بر اینکه سری گلکسی اس 23 به طور انحصاری از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کند را تایید می کند. Amon بیان کرد: “قبل از توافق، 75 درصد گلکسی اس 22 داشتیم. باید به این فکر کنید که ما در گلکسی S23 و فراتر از آن بسیار بهتر از آن خواهیم بود.” منصفانه بگوییم، او ادعا نکرد که 100 درصد خواهد بود، اما وقتی در نظر بگیرید که نسخه های جداگانه تلاش های پشتیبانی نرم افزاری را دوچندان می کنند، فضای زیادی بین 75 درصد و 100 درصد وجود ندارد.

به گفته آمون، مشارکت کوالکام با سامسونگ “به فراتر از گوشی‌های هوشمند گلکسی گسترش می‌یابد و شامل گلکسی بوک ها، رایانه‌های ویندوز، تبلت‌های گلکسی، دستگاه‌های واقعیت افزوده آینده و سایر دستگاه‌ها می‌شود”. این دو شرکت قرارداد مجوز پتنت خود را تا سال 2030 تمدید کردند که شامل دستگاه های 3G، 4G، 5G و (در نهایت) 6G می شود.

آیا این پایان بخش اگزینوس است؟ سامسونگ می گوید نه، اما باید سازماندهی مجدد شود. در کوتاه مدت، این شرکت به دنبال توسعه تراشه های اگزینوس به سایر عوامل مانند پوشیدنی ها خواهد بود. تراشه‌های اگزینوس میان‌رده و ابتدایی نیز وجود دارند، ظاهراً این تراشه‌ها باقی خواهند ماند و سامسونگ به دنبال مشتریان جدیدی برای آن‌ها است.

در حالی که به طور رسمی تایید نشده، ناظران ادعا می کنند که سامسونگ تیمی را برای توسعه یک چیپست گوشی هوشمند جدید تشکیل داده است. این ممکن است کمی طول بکشد و انتظار می‌رود سری گلکسی اس از تراشه‌های اسنپدراگون در سال 2024 استفاده کند. طبق شایعات، ایده این است که از بهبودهای تکراری چشم پوشی کنیم و از این چند سال برای توسعه یک چیپست جدید اساساً از ابتدا استفاده کنیم. این باز هم فقط در حوزه حدس و گمان است، اما به نظر می رسد که ممکن است اگزینوس 2230 5G آینده باشد که انتظارات را برآورده نکرده است، که به نوبه خود Exynos 2300 را مختل می کند (مودم 5G تعبیه شده است). در عوض از اسنپدراگون X70 سامسونگ استفاده خواهد شد.

گوشی‌های تاشو سامسونگ از ابتدا به طور انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کردند و ما معتقدیم همین امر در مورد گلکسی Z Flip4 و Z Fold 4 آینده نیز صادق است. آنها به احتمال زیاد 8 پلاس نسل 1 را دریافت خواهند کرد. اسنپدراگون 8 نسل 2 در اواسط نوامبر با اولین گوشی هایی که از آن استفاده می کنند در ماه دسامبر رونمایی خواهد شد. سپس سری گلکسی S23 باید در ابتدای سال 2023 وارد بازار شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا