گیگابایت امروز سریع‌ترین SSD خود را در قالب Aorus Gen5 10000 NVMe SSD معرفی کرد. در کنار انتشار عکسی از مدل (تصویر بالا)، این شرکت تایوانی با استفاده از نرم‌افزار بنچمارک CrystalDiskMark، اعداد عملکردی را برای درایو جدید خود منتشر کرده است و حداقل می‌توان گفت که واقعا سریع است.

عملکرد در خواندن و نوشتن بسیار بالاست و سرعت خواندن متوالی به 12.4 گیگابایت در ثانیه رسیده، در حالی که سرعت نوشتن نزدیک به 10 گیگابایت در ثانیه یا بیش از 10000 مگابایت بر ثانیه است. از این رو، گیگابایت به درستی این مدل را به عنوان Gen5 10000 نامگذاری کرده است. اگر نمی‌دانید چنین سرعت‌هایی مانند این چگونه امکان‌پذیر است، Gen5 10000 جدید بر اساس استاندارد جدید PCIe 5.0 یا PCIe Gen5 است که می‌تواند خروجی‌های 32GT/s در هر لاین را به صورت تک جهتی ارائه دهد.

این معادل 32 گیگابیت بر ثانیه یا 4 گیگابایت بر ثانیه است. بنابراین یک NVMe SSD با پهنای چهار لند (x4) به طور بالقوه می تواند تا 16 گیگابایت بر ثانیه ارائه دهد. از این رو، قطعاً پتانسیل بیشتری وجود دارد. در واقع، ADATA سال گذشته وعده داده بود که روی SSD های سریعتر 14 گیگابایت در ثانیه Gen5 کار می کند. گیگابایت Aorus Gen5 10000 جدید با نسل دوازدهم اینتل Alder Lake و تراشه های جدیدتر، مانند Raptor Lake آینده، سازگار است. همچنین قرار است با پلتفرم آینده Ryzen 7000 و Socket AM5 سازگار باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *