گوگل اعلام کرده است که نسخه بتای Google Play Games در ویندوز از امروز در چند کشور دیگر در دسترس است. این سرویس ابتدا در ماه مارس در کره جنوبی، تایوان و هنگ کنگ راه اندازی شد و اکنون در تایلند و استرالیا نیز در حال گسترش است. این سرویس هنوز در مرحله بتا است، اما گوگل همچنین بهبودهایی را برای دسترسی بیشتر Play Games در ویندوز انجام داده است.

اکنون، اپلیکیشن نیازمندی های سیستم کمتری دارد، بنابراین تنظیمات سخت افزاری بیشتری باید از آن پشتیبانی کند. اول از همه، برای اجرای Google Play Games دیگر نیازی به یک GPU اختصاصی ندارید، بنابراین دستگاه‌های دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه باید خوب باشند. گوگل حداقل Intel UHD Graphics 630 (یا معادل آن) را توصیه می کند، که یک GPU یکپارچه است که در حال حاضر چند سال از عمر آن می گذرد.

گوگل نیازمندی های CPU را نیز تغییر داده است، بنابراین به جای هشت هسته منطقی، اکنون به چهار هسته فیزیکی نیاز دارد. این امکان پشتیبانی از پردازنده‌هایی را فراهم می‌کند که فقط یک رشته در هر پردازنده دارند، که می‌تواند شامل برخی از CPU‌های پایین‌تر باشد، و حتی برخی از پردازنده‌های میان‌رده قدیمی‌تر مانند AMD Ryzen 5 4500U، که دارای شش هسته فیزیکی اما تنها یک رشته در هر هسته است (بنابراین، تنها شش هسته منطقی).

در نهایت، گوگل نیازهای ذخیره سازی را نیز کاهش داده، بنابراین شما باید بتوانید از Google Play Games تنها با 10 گیگابایت حافظه داخلی رایگان استفاده کنید، برخلاف 20 گیگابایتی که قبلاً مورد نیاز بود. از آنجایی که گوگل به کار خود برای انتشار کامل بازی‌های Google Play در ویندوز ادامه می‌دهد، این امر باعث می‌شود افراد بیشتری علاوه بر تلفن‌هایشان، بتوانند این بازی‌ها را روی رایانه خود نیز بازی کنند.

از زمان راه اندازی اولیه، گوگل می گوید که بیش از دو برابر کاتالوگ بازی های اندرویدی موجود در رایانه را افزایش داده است و اکنون بیش از 50 عنوان آن پشتیبانی می شود. از جمله این بازی‌ها می‌توان به برخی بازی‌های محبوب مانند Summoners War، Cookie Run: Kingdom و Last Fortress: Underground اشاره کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *