اوایل امروز، مایکروسافت چندین بیلد ویندوز 11 اینسایدر را منتشر کرد، دو نسخه در کانال بتا (KB5016701) و یکی برای Dev. بیلد جدید 25188 کانال Dev ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد که مایکروسافت در لاگ تغییرات این بیلد بیان کرده است.

اگرچه در آنجا ذکر نشده، اما به نظر می رسد که این شرکت ممکن است پیشرفت هایی در امنیت ویندوز 11 ایجاد کرده باشد. به گفته کاربر توییتر و افشاگر Xeno، یک درایور جدید به روز شده برای Microsoft Security Core Boot (msseccore.sys) در داخل آن وجود دارد. درایور به روز شده با شماره نسخه 10.0.25188.1000 ارائه می شود که به وضوح نشان می دهد که با آخرین نسخه به روز شده است.

اگرچه نمی‌توانیم نوع تغییراتی را که در درایور ایجاد شده، تأیید کنیم، اما ممکن است برخی از آسیب‌پذیری‌های اخیر UEFI و Secure Boot که ظاهر شده‌اند، مایکروسافت را بر آن داشته باشد تا برای سخت‌تر کردن بیشتر فرآیند بوت اقدام کند. در ماه فوریه، فریمور مایکروسافت، اینتل و شرکت‌های دیگر در برابر نزدیک به دوجین تهدید آسیب‌پذیر بودند.

بعداً در ماه آوریل، چندین مدل نوت بوک لنوو تحت تأثیر یک مشکل امنیتی قرار گرفتند که به عوامل تهدید اجازه می داد تنظیمات Secure Boot را تغییر دهند. و اخیراً، سیستم‌ها مستعد نقص GRUB BootHole هستند، اگرچه مایکروسافت قبلاً این مشکل را با به‌روزرسانی KB5012170 اصلاح کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *