گوناگون

دورکاری در مقابل فریلنسینگ آنلاین: تفاوت آنها چگونه است؟

از زمان شیوع بیماری همه گیر سال 2020 و توقف سفرهای جهانی، کلمات “کارگر از راه دور” و “فریلنسر آنلاین” به کلمات رایج تبدیل شده اند. بسیاری از مردم هنگام صحبت در مورد کار در خانه از این کلمات به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آیا آنها واقعاً مترادف یکدیگر هستند؟ بنابراین، بیایید کار از راه دور و فریلنسینگ آنلاین را بررسی کنیم و تفاوت آنها را ببینیم.

دورکاری (Remote Worker)

دورکار کسی است که خارج از دفتر کار می کند. در حالی که معمولاً در خانه است، لازم نیست چنین باشد. دورکاران می توانند در یک کافی شاپ، یک پارک یا حتی یک هتل در نیمه راه در سراسر جهان کار کنند. اما موقعیت کار از راه دور چه ویژگی های دیگری دارد؟

1. یک رابطه کارفرما و کارمند

به طور کلی، اکثر دورکاران هنوز در شرکتی که در آن کار می کنند استخدام می شوند. این بدان معناست که شما حقوق ثابت ماهانه یا نرخ ساعتی دارید و به عنوان یک کارمند محسوب می شوید. بنابراین، اگر قراردادی که با شرکتی که در آن کار می‌کنید امضا کرده‌اید، بیان می‌کند که شما کارمند هستید و اجازه دارید در خارج از محل کار خود کار کنید، پس شما یک دورکار هستید.

با توجه به اینکه شما یک کارمند هستید، دفتر شما سیاست های کار از خانه را دارد که باید از آنها پیروی کنید. بنابراین، حتی اگر از نظر فیزیکی در دفتر نیستید، یک راهنما دارید که تضمین می‌کند در انجام وظایف خود و حفظ بهره‌وری خود گم نشوید.

2. شما مزایایی دارید

به عنوان یک کارمند، شما توسط قانون محافظت می شوید. این بدان معناست که شرکت شما باید مزایایی مانند مرخصی با حقوق و بیمه ارائه دهد. اگر با شرکتی که با آن کار می کنید رابطه کارفرما و کارمند دارید و این مزایا را ارائه نمی دهید، آنها مسئول شکایت هستند.

3. شما معمولا یک کارفرمای انحصاری دارید

به عنوان یک کارمند از راه دور، معمولاً فقط برای یک شرکت کار می کنید. اگرچه برخی افراد به طور همزمان با دو یا سه شرکت کار می کنند، اما این موارد معمولاً نادر هستند. علاوه بر این، شما نمی توانید همزمان برای آنها کار کنید – به این معنی که اگر از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر برای یک شرکت کار می کنید، نمی توانید در آن زمان وظایف شرکت های دیگر را انجام دهید. این شرکت ها معمولاً زمان شما را ردیابی می کنند و از شما می خواهند که در ساعات کاری اجباری خود منحصراً برای آنها کار کنید.

4. شما همکارانی دارید که کمکتان می کنند

مگر اینکه برای یک استارتاپ بسیار کوچک کار کنید، احتمالاً با چندین نفر دیگر کار خواهید کرد. بنابراین، اگر با هر مشکلی مواجه شدید، می‌توانید به آنها کمک کنید. آنها معمولاً شما را در مورد فرآیندها و سیستم های شرکت راهنمایی می کنند. علاوه بر این، مگر اینکه شما یک مدیر ارشد با عنوان شغلی خود “رئیس” باشید، معمولاً یک سرپرست یا مدیر دارید که شما را راهنمایی می کند و وظایف فردی را به شما محول می کند.

5. شما یک بخش فناوری اطلاعات دارید

اگر با یک شرکت کار می کنید، معمولاً یک بخش فناوری اطلاعات دارید که مشکلات رایانه های شما را حل می کند. بنابراین، اگر رایانه شما کار نمی کند، یا اعتبار ورود خود را فراموش کرده اید، در آن صورت افراد IT شرکت به شما کمک خواهند کرد. آنها از شما می خواهند که اگر مشکل سخت افزاری دارید به دفتر بیایید یا تجهیزات خود را برای عیب یابی بفرستید یا اگر مشکل نرم افزاری باشد به صورت دستی آن را تشخیص داده و تعمیر می کنند.

6. پرداخت مالیات بدون دردسر

اگر با یک کارفرمای مجرد کار می کنید و منبع درآمد واحدی دارید، دیگر لازم نیست نگران مالیات باشید. شرکت شما کسی است که از طرف شما مالیات را تشکیل می دهد و می پردازد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک را امضا کنید و بخش مالی یا حسابداری همه چیز را انجام خواهد داد. هنگامی که همه چیز بایگانی شد، شرکت یک کپی از اسناد را در اختیار شما قرار می دهد و این به شما بستگی دارد که چگونه کپی های خود را بایگانی و ذخیره کنید.

فریلنسر آنلاین (Online Freelancer)

در حالی که یک فریلنسر آنلاین خارج از یک دفتر فیزیکی نیز کار می کند، تفاوت اصلی آنها این است که آنها کارمندان شرکت هایی نیستند که با آنها کار می کنند. این بدان معناست که شرکتی که با آن کار می‌کنند کنترل کمتری بر نحوه انجام کار فریلنسر دارد؛ آنچه مهم است خروجی‌هایی است که به شرکت ارائه می‌دهند.

1. شما یک پیمانکار هستید

اگر یک فریلنسر آنلاین هستید، یک پیمانکار مستقل برای شرکتی هستید که با آن کار می کنید. این بدان معناست که شما خدمات یا محصول خاصی را برای مشتری خود ارائه می دهید، نه بیشتر و نه کمتر.

2. معمولاً حقوق بیشتری دریافت می کنید

به عنوان یک پیمانکار مستقل، معمولاً حقوق بیشتری نسبت به کارمندان دریافت می کنید. با این حال، از آنجایی که مشتری شما را استخدام نمی کند، شما واجد شرایط دریافت مزایای قانونی نیستید. شما تحت پوشش بیمه نامه آن نیستید، مرخصی استحقاقی ندارید و مزایای بازنشستگی ندارید.

3. می توانید با چندین مشتری کار کنید

از آنجایی که اکثر فریلنسرها مبتنی بر پروژه یا خروجی هستند، شما معمولاً آزاد هستید تا هر تعداد مشتری را که می خواهید بپذیرید. حتی می‌توانید روی پروژه‌ها به صورت همزمان کار کنید، البته تا زمانی که در جریان کار شما اختلالی ایجاد نکند. مگر اینکه قراردادی را امضا کنید که شما را از پذیرفتن مشتریان در همان صنعتی که در حال حاضر دارید منع کند، آنها هیچ نظری در مورد اینکه با چه کسی و چه زمانی کار می کنید ندارند. تا زمانی که ضرب الاجل های خود را تعیین کنید و کار مورد انتظار را به پایان برسانید، می توانید هر کاری را که بخواهید، هر زمان که بخواهید انجام دهید.

4. شما می توانید کارمند برای خودتان را استخدام کنید

به عنوان یک فریلنسر آنلاین، معمولاً به تنهایی کار می کنید. در حالی که می توانید از کارمندان مشتری خود کمک بخواهید، اما از آنجایی که مشتری شما را برای تخصص شما استخدام می کند، این کار خوب به نظر نمی رسد. با این وجود، در صورتی که قرارداد شما، آن را ممنوع نکرده باشد، شما آزاد هستید که افرادی را برای همراهی با کارتان استخدام کنید. این بدان معناست که شما مجبور نیستید کار واقعی را انجام دهید. تا زمانی که می‌توانید کیفیت خروجی تیم خود را تضمین کنید، می‌توانید روی مدیریت افراد و چندین مشتری خود تمرکز کنید در حالی که کارکنان شما کار اصلی را انجام می‌دهند.

5. شما برخی چیزها را باید خودتان تشخیص می دهید

از آنجایی که شما یک پیمانکار مستقل برای مشتری هستید که با آن کار می کنید، معمولاً در استفاده از منابع او آزاد نیستید. به عنوان مثال، بخش فناوری اطلاعات مشتری موظف به کمک به شما در صورت داشتن مشکلات رایانه ای نیست. و اگر یک عضو جدید تیم را استخدام می کنید، نمی توانید از تیم منابع انسانی مشتری خود بخواهید که متقاضیان را بررسی کنند. بنابراین، اگر نیاز به حل یک مشکل دارید، باید خودتان آن را یاد بگیرید، یا باید یک متخصص را استخدام کنید تا آن را برای شما برطرف کند.

6. خودتان باید مالیاتتان را پرداخت می کنید

به عنوان یک پیمانکار مستقل، مشتریان شما موظف به کسر مالیات برای شما نیستند. هنگامی که آنها برای خدمات تان به شما پول پرداخت می کنند، دیگر جای نگرانی ندارند. با این حال، شما باید فروش و درآمد خود را به عنوان یک پیمانکار مستقل به دولت اعلام کنید و مالیات خود را پرداخت کنید. بنابراین، علاوه بر تکمیل پروژه های خود با مشتریان خود، باید امور مالی خود را نیز پیگیری کنید، اسناد خود را ثبت کنید و مالیات خود را بپردازید. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید، که توصیه نمی شود مگر اینکه حسابدار باشید، یا یک حسابدار و حسابدار استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

آیا ترجیح می دهید یک دورکار باشید یا یک فریلنسر آنلاین؟

در حالی که هر دو نوع شغل مزیت کار در هر کجا را که می خواهید به شما ارائه می دهند، اما از نظر روش کار بسیار متفاوت هستند. دورکاران دارای مسیر شغلی ساختارمندتر و سیستم پشتیبانی شرکت هستند. با این حال، آنها معمولاً دستمزد کمتری می گیرند و آزادی کمتری دارند. از سوی دیگر، فریلنسرهای آنلاین کنترل بیشتری بر مکان و نحوه انجام کار خود دارند. آنها همچنین تمایل دارند حقوق بیشتری دریافت کنند.

با این حال، آنها همچنین ریسک بیشتری دارند و به طور کلی باید کار بیشتری انجام دهند، بنابراین برخی ممکن است برای این نوع حرفه مناسب نباشند. مهم نیست کدام گزینه را انتخاب می کنید، کار خود را به خوبی انجام دهید. به این ترتیب، مورد توجه قرار خواهید گرفت و به شما این امکان را می دهد که زودتر یک تبلیغ کسب کنید یا کسب و کار تکراری داشته باشید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا