موبایل و تبلت

آیفون 14 و 14 پلاس با تراشه A15 قدیم معرفی شدند

اپل در رویداد “Far Out” خود در روز چهارشنبه به طور رسمی از آیفون 14 رونمایی کرد و به نظر می رسد که بیشتر شبیه یک ارتقاء تکراری نسبت به مدل های سال گذشته باشد. ما امسال یک مدل پلاس جدید داریم (آیفون 14 پلاس) که دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است. آیفون 14 استاندارد دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است و برخلاف آنچه که شایعات گمانه زنی می کردند، بریدگی دوربین جلو همچنان وجود دارد.

هر دو مدل آیفون 14 دارای صفحه نمایش Super Retina یکسان با روشنایی 1200 نیت هستند و از پوشش محافظ سرامیکی برای محافظت در برابر خراش بهره می برند. این دستگاه ها در پنج رنگ شامل سایه های آبی و بنفش جدید موجود هستند. علاوه بر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، خط آیفون 14 عمر باتری بیشتری دارد و اپل ادعا می‌کند که پلاس بهترین عمر باتری را در یک آیفون ارائه می‌کند.

آنها همچنین از همان پردازنده A15 Bionic مانند آیفون های سال گذشته استفاده می کنند. به نظر می رسد مهم ترین بروز رسانی ها مربوط به دوربین ها باشد، با یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی جدید که دارای سنسور بزرگتر و پیکسل های بزرگتر با اندازه 1.9 میکرون است. ضبط ویدیو همچنین دارای ویژگی جدیدی به نام Action Mode است که فیلم لرزان را هنگام ضبط تثبیت می کند.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه امسال حذف سینی سیم کارت فیزیکی است. از آنجایی که اپراتورهای آمریکایی به طور گسترده‌تری از سیم‌کارت‌های الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند، اپل در حال خلاص شدن از شر شکاف لبه آیفون است تا کاربران دیگر مجبور نباشند با تکه‌های ریز پلاستیک دست و پنجه نرم کنند و در عوض بتوانند تلفن‌های خود را از راه دور تهیه کنند.

این شرکت همچنین سرویس جدیدی به نام Emergency SOS از طریق ماهواره را معرفی کرد. اپل ادعا می‌کند که “کامپوننت‌های سفارشی و نرم‌افزار خاصی را طراحی و ساخته است تا آنتن‌های آیفون 14 بتوانند به فرکانس‌های منحصربه‌فرد ماهواره‌ها متصل شوند.” یک اپلیکیشن جدید به شما نشان می دهد که وقتی در بیابان هستید، تلفن خود را برای برقراری ارتباط به کجا نشان دهید، بنابراین می توانید یک پیوند ماهواره ای دریافت کنید و پیام اضطراری خود را ارسال کنید. این برنامه همچنین با ارائه الگوها و پرسیدن سؤالات در مورد وضعیت خود (مانند زمینی که در آن هستید)، تعداد ضربه های کلیدی را که باید وارد کنید، کاهش می دهد، بنابراین می توانید در سریع ترین راه کمک دریافت کنید.

همچنین می‌توانید از برخی از ویژگی‌های جدید Emergency SOS هنگام پیاده‌روی با استفاده از Find My استفاده کنید، بنابراین نیازی نیست برای استفاده از آن در شرایط بحرانی قرار بگیرید. این سرویس در ماه نوامبر راه اندازی می شود و به مدت دو سال با آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا رایگان خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه اپل قصد دارد پس از این مدت چقدر شارژ کند، منتشر نشده است. قیمت آیفون 14 از 799 دلار و قیمت پلاس از 899 دلار شروع می شود و در تاریخ 9 سپتامبر برای پیش خرید در دسترس خواهند بود. مدل پایه در 16 سپتامبر در دسترس خواهد بود در حالی که پلاس در 7 اکتبر عرضه می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا