گجت و پوشیدنی

اپل واچ اولترا با ابعاد بزرگ تر و با دوام تر معرفی شد

علاوه بر معرفی واچ سری 8، اپل یک ابزار پوشیدنی دیگر را برای رویداد آیفون 14 امروز عرضه کرد. مطابق با شایعات، این شرکت نسخه‌ای از دستگاه مچ‌بند خود را ساخته است که بزرگ‌تر و بادوام‌تر است و عمر باتری بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی دارد. اپل واچ اولترا صرفاً برای افرادی که بسیار فعال هستند یا زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنند، تعداد زیادی ارتقاء برتر را نسبت به بقیه سری 8 ارائه می‌کند. اما همه این موارد اضافی دارای برچسب قیمت بالاتری هستند.

بارزترین تفاوت بین مدل جدید اولترا و بقیه سری 8 در اندازه است. ساعت 49 میلی‌متری واچ اولترا با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به‌طور چشمگیری بزرگ‌تر است، به این معنی که ممکن است برای افرادی که مچ‌های کوچک‌تری دارند ایده‌آل نباشد. این فضای نمایشگر اضافی به این منظور است که کاربران را قادر می سازد تا داده های سلامت و فعالیت بیشتری را نسبت به نسخه های کوچکتر پوشیدنی مشاهده کنند. و البته، اولترا دارای واچ فیس های مخصوص به خود است که به طور خاص برای صفحه نمایش بزرگتر طراحی شده است، مانند گزینه راه یاب جدید. برای مثال، چهره راه یاب نه تنها یک قطب نما را نشان می دهد، بلکه تا هشت عارضه دیگر را نیز دارد. روشنایی صفحه نمایش دو برابر هر اپل واچ تا کنون، تا 2000 نیت است.

اپل واچ اولترا استحکام بیشتری دارد، که این شرکت می گوید دستگاه را برای انواع فعالیت ها بادوام تر می کند. پوشش تیتانیوم هوافضا برای مقاومت در برابر ضربه های لبه ساخته شده است. همچنین یک دکمه اکشن جدید وجود دارد که برای طیف وسیعی از کنترل‌ها مانند شروع تمرین یا انداختن پین مسیریابی قابل تنظیم است. بلندگوهای بهبودیافته تضمین می‌کنند که شما می‌توانید حتی در بیرون از خانه هم بشنوید و شنیده شوید. صدای آژیر 86 دسی بل باید به حفظ امنیت شما کمک کند، صدایی که اپل می گوید تا 600 فوت دورتر شنیده می شود.

اپل واچ اولترا نیز ضدآب‌تر است، به این معنی که می‌توانید آن را در آب‌های عمیق‌تر، از جمله هنگام غواصی، ببرید. GPS نیز ارتقا یافته است، بنابراین شما دقیق‌ترین آمار را در همه زمان‌ها در دسترس دارید و اپلیکیشن قطب‌نما اکنون یک ابزار عقب‌گرد ارائه می‌دهد که پین‌ها را در مسیر شما می‌ریزد. اپل می گوید اولترا به لطف تنظیمات فرکانس دوگانه و الگوریتم های موقعیت یابی جدید، دقیق ترین GPS را در میان ساعت های دیگر ارائه می دهد.

در داخل، واچ اولترا به یک سنسور دما مجهز شده که می تواند به شما اطلاعات سلامتی زیادی را هشدار دهد. حسگر جدید همچنین اطلاعاتی را در اختیار اپلیکیشن‌ های باروری و ردیابی چرخه قرار می‌دهد تا در زمان تخمک‌گذاری به شما اطلاع دهد. اپل همچنین به لطف به‌روزرسانی‌های شتاب‌سنج و فشارسنج در سری 8، تشخیص تصادف را بهبود بخشیده است. همه اینها علاوه بر ویژگی های موجود مانند ردیابی ضربان قلب، SOS اضطراری و تشخیص سقوط است.

پوشیدنی بزرگتر به معنای باتری بزرگتر نیز می باشد. اپل می گوید واچ اولترا می تواند 36 ساعت با شارژ دوام بیاورد. به لطف یک حالت کم مصرف جدید در watchOS 9، دستگاه می تواند کارآمدتر کار کند تا زمان سایش را تا 60 ساعت افزایش دهد. حالت شب نور آبی را برای کاهش فشار چشم در تاریکی مسدود می کند. علاوه بر این، سیستم‌عامل watchOS برای دویدن، پیاده‌روی، غواصی و سایر فعالیت‌ها، مجموعه‌ای از بروزرسانی‌های خاص برای فعالیت‌ها وجود دارد که توانایی‌های Watch Ultra را بسیار فراتر از سایر سری‌های سری 8 گسترش می‌دهد.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، همه این ارتقاء ها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه هستند. اپل واچ اولترا در تاریخ 23 سپتامبر 799 دلار قیمت خواهد داشت، اما پیش‌سفارش‌ها از امروز آغاز می‌شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا