موبایل و تبلت

اپل نسخه جدید iOS 16 را منتشر کرد.

همانطور که قول داده بود، امروز اپل بروزرسانی های جدید و مهمی را برای بسیاری از دستگاه های خود منتشر کرده است. بیایید با iOS 16 شروع کنیم. بروزرسانی جدیدترین نسخه iOS که برای اولین بار در ژوئن معرفی شد، اکنون برای آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر منتشر شده و زمانی که این جمعه عرضه شود، روی مدل‌های جدید آیفون 14 از قبل نصب خواهد شد. (به غیر از آیفون 14 پلاس که عرضه بعدی آن از 7 اکتبر آغاز می شود).

برای کسانی که نمی توانند به iOS 16 آپدیت کنند، اپل iOS 15.7 را نیز منتشر کرده که چندین آسیب پذیری هسته را برطرف می کند و مشکلات امنیتی را با Contacts، Maps، Safari، Shortcuts و WebKit برطرف می کند. iPadOS 15.7 نیز با همین اصلاحات عرضه می‌شود، و ممکن است آخرین بروزرسانی شعبه 15.x باشد که قبل از عرضه iPadOS 16 در نهایت شاهد آن خواهیم بود – این به دلیل مشکلات مربوط به ویژگی جدید Multiasking Stage Manager به تعویق افتاد.

اپل این تاخیر را تایید کرد و شایعات حاکی از آن است که ما مستقیماً با iPadOS 16.1 برخورد خواهیم کرد (شاید تا اوایل ماه آینده).  watchOS 9 نیز منتشر شده که دارای واچ فیس های جدید، اعلان‌های بازطراحی‌شده، پشتیبانی از نمایش مراحل خواب در ردیابی خواب، و یک برنامه جدید داروها است که به شما کمک می‌کند مصرف دارو، ویتامین و مکمل‌های خود را ردیابی کنید. همچنین گزینه های تمرینی سفارشی جدیدی در برنامه Workout وجود دارد. این نسخه برای اپل واچ سری 4 و مدل های جدیدتر منتشر می شود.

در نهایت، Apple TV نیز فراموش نشده، و انتشار tvOS 16 با پشتیبانی از کنترلر بازی برای Nintendo Joy-Cons و Nintendo Pro Controller آغاز شده است. اگر بروزرسانی‌های خودکار را روشن کرده‌اید، همه این بروزرسانی‌ها باید قبلاً به شما ارائه شده باشند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا