نرم افزار و اینترنت

متا به سازندگان اجازه می دهد تا NFTها را مستقیماً در اینستاگرام بفروشند

متا در حال گسترش پشتیبانی خود از NFT ها به صورت عمده است. متا در جریان رویداد هفته خالق خود اعلام کرد که این شرکت اکنون به برخی از سازندگان اجازه می دهد تا مجموعه های دیجیتالی را مستقیماً در اینستاگرام بسازند و بفروشند.

این پلتفرم از سال گذشته در حال آزمایش NFT در اینستاگرام و فیس بوک بوده است. اما تا به حال، کاربران اینستاگرام فقط می توانستند کلکسیون های دیجیتالی خود را به نمایش بگذارند. اکنون، اینستاگرام یک «ابزار سرتاسر» خواهد داشت تا سازندگان بتوانند مجموعه‌های NFT را بسازند و آن‌ها را به طرفداران و دنبال‌کنندگان خود بفروشند.

در حالی که اینستاگرام برای مدتی ویژگی‌های تجاری را برای کاربران افزایش داده، این به‌روزرسانی اولین باری است که اینستاگرام سعی می‌کند مستقیماً با بازارهای NFT موجود رقابت کند. متا می‌گوید تا سال 2024 فروش NFT را کاهش نخواهد داد، اگرچه 30 درصد از فروش برای محاسبه هزینه‌های فروشگاه اپلیکیشن کسر خواهد شد. سازندگان همچنین می توانند نرخ کمیسیون را برای فروش مجدد آثار خود تعیین کنند که از 5 درصد تا 25 درصد متغیر است.

ابزارهای جدید در حال حاضر فقط برای “گروه کوچکی| از سازندگان در آمریکا در دسترس هستند، اما متا می گوید که قصد دارد “به زودی” به افراد و کشورهای بیشتری گسترش یابد. اما این شرکت در حال بروزرسانی سایر ویژگی های NFT است که به طور گسترده در دسترس هستند. برای کلکسیونرها، متا پشتیبانی از بلاک چین و کیف پول فانتوم سولانا را اضافه کرده و NFT های ویدیویی را در پروفایل های اینستاگرام فعال می کند. این برنامه همچنین ابرداده OpenSea را برای “مجموعه‌های انتخابی” اضافه می‌کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا