علاقه اپرا به ایجاد شبکه های اجتماعی در مرورگر خود اکنون به بهترین پلتفرم در حال حاضر گسترش یافته است. این شرکت مرورگر دسکتاپ خود را با دسترسی سریع به تیک تاک از طریق نوار کناری به روز کرده است. شما در نهایت به نسخه وب دسترسی دارید که همه می توانند استفاده کنند، البته، اما اگر می خواهید به سرعت فید خود را در محل کار بررسی کنید (مخصوصاً کلیپ های طولانی تر) یا ویدیوهای ویرایش شده را از رایانه خود آپلود کنید، این همچنان مفید است.

این افزونه به دسترسی سریع به اینستاگرام، فیسبوک مسنجر و واتس اپ می پیوندد. شما همچنین به نوار کناری پخش کننده رسانه با دسترسی به خدماتی مانند Apple Music و Spotify دارید. اینها دوباره برنامه‌های وب هستند، اما اپرا به وضوح امیدوار است کاربرانی را که ترجیح می‌دهند برنامه‌های بومی جداگانه اجرا نکنند یا برگه‌های مرورگر را تغییر دهند، جلب کند.

ویژگی تیک تاک در نهایت توسعه یک استراتژی آشنا است. همانند مرورگرهای گیمینگ و کریپتو، اپرا امیدوار است با ادغام سرویس های مفید (یا حداقل مد روز) در کلاینت خود، شما را از مرورگرهایی مانند کروم و سافاری دور کند. مشخص نیست که این رویکرد تا چه اندازه برای سود نهایی شرکت کار می کند. اپرا در چند سال گذشته سهمی قابل توجهی را به دست آورده و از کمی کمتر از 2.3 درصد در رتبه بندی Statcounter در اکتبر 2019 به نزدیک به 3.6 درصد سه سال بعد صعود کرده است. با این حال، یک پنجم دور باقی مانده و بیشتر با فایرفاکس (فقط بیش از 7 درصد سهم) رقابت می کند تا کروم (66.5 درصد). در هر صورت، اپرا خود را بیشتر به عنوان گزینه ای برای کسانی که از آنچه اپل، گوگل و مایکروسافت ارائه می دهند خسته شده اند، تثبیت می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *