در زمانی که محصولات جدید مبتنی بر وای فای بیشتر از فناوری وای فای 6 یا 6E استفاده می کنند، تی پی لینک اولین روتر Wi-Fi 7 در جهان را معرفی کرده که بر اساس مشخصات آتی IEEE ساخته شده است. روتر TP-Link Archer BE900 که به تازگی معرفی شده، بر اساس استاندارد آینده 802.11BE است که جانشین وای فای 6 و 6E بوده و با چندین پیشرفت از جمله سرعت بیشتر و کاهش تاخیر و سایر موارد همراه است.

Wi-Fi 7 همچنین می تواند دستگاه را قادر سازد تا با استفاده از Multi-Link Operation (MLO) همزمان به دو طیف متصل شود، به این معنی که کاربران می توانند دستگاه را به طور همزمان به 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز متصل کنند. همچنین سازگاری با فناوری وای فای 6، 5 و قدیمی تر دارد. فناوری جدید با پشتیبانی از کانال‌های با ظرفیت بالا تا 320 مگاهرتز ارائه می‌شود و برای استفاده از آن، کاربران باید دستگاهی با پشتیبانی از Wi-Fi 7 داشته باشند. برای مقایسه، Wi-Fi 6E از کانال هایی تا 160 گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

TP-Link Archer BE900 یک روتر چهار بانده وای فای 7 پرچمدار بوده که چراغ های LED و صفحه نمایش لمسی دارد. می توان از جلو برای نشان دادن آمار ساعت، آب و هوا و بی سیم، و غیره، انگشت خود را کشید. همچنین با پشتیبانی از فناوری هایی مانند OpenVPN و شبکه اینترنت اشیاء خصوصی برای دستگاه های هوشمند ارائه می شود. روتر پرچمدار از سرعت بی سیم تا 24 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند که کمتر از حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی شده توسط Wi-Fi 7 است.

با این حال، سرعت در مقایسه با روتر Wi-Fi 6E بیش از دو برابر است. این دستگاه گزینه ترکیبی 10 گیگابایتی SFP+Fiber WAN به اضافه یک پورت WAN اضافی 10 گیگابایتی را ارائه می دهد و همچنین می توان از آنها به عنوان LAN استفاده کرد. روتر Wi-Fi 7 TP-Link Archer BE900 از 31 دسامبر برای پیش خرید در دسترس خواهد بود و در سه ماهه اول سال 2023 عرضه خواهد شد. در حالی که تاریخ دقیق عرضه هنوز مشخص نیست، این شرکت فاش کرده که قیمت این محصول 699.99 دلار خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *