لپ تاپ

سرعت USB لپ‌تاپ‌های ریزر بلید با آپدیت جدید دو برابر شد

آخرین نسخه 14 اینچی لپ‌تاپ‌های ریزر بلید که از چیپست AMD Ryzen 6000 بهره می‌برند به زودی به‌روزرسانی OTA جدیدی دریافت می‌کند که ظاهراً تغییرات قابل‌توجهی را در زیر کاپوت به همراه خواهد داشت.

طبق آخرین گزارشی که توسط سایت ورج به اشتراک گذاشته شده، ریزر به زودی به‌روزرسانی بایوس را برای لپ‌تاپ‌های فوق‌الذکر عرضه می‌کند که پشتیبانی از آخرین USB 4 را به پورت‌های USB Type-C اضافه می‌کند، بنابراین سرعت انتقال آن را از 20 گیگابایت بر ثانیه به 40 گیگابایت در ثانیه افزایش می‌دهد. پشتیبانی از لوازم جانبی اکسترنال با پهنای باند بالا و سازگار با تاندربولت مانند داک‌های گرافیک اکسترنال نیز در به‌روزرسانی گزارش شده است.

ریزر هیچ کار جدید یا منحصر به فردی برای افزایش سرعت USB انجام نمی دهد. در عوض، از قابلیت‌های USB 4 موجود در هر تراشه Ryzen 6000 استفاده می‌کند. هر سازنده لپ تاپ می تواند از طریق بروزرسانی فریمور و یک درایور چیپست که توسط AMD در تابستان ارائه شده، به USB 4 ارتقاء دهد، با این فرض که سازنده لپ تاپ سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از سرعت USB 4 را در نظر گرفته است.

این به‌روزرسانی، پردازنده امنیتی مایکروسافت پلوتون پردازنده‌های رایزن 6000 را باز می‌کند، که عملکرد را افزایش نمی‌دهد، اما اقدامات امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار جدید را در کنار مواردی که ویندوز 11 قبلاً اجباری کرده است، اضافه می‌کند. مشابه USB 4، هر تراشه Ryzen 6000 می تواند از قابلیت های Pluton پشتیبانی کند اگر سازنده لپ تاپ شما آنها را در دسترس قرار دهد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا