پیشنهاد توکن امنیتی (STO) شکل نسبتا جدیدی برای افزایش سرمایه از طریق بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. آنها جایگزینی برای سرمایه گذاری سنتی سهام هستند و یکی از امیدوارکننده ترین روندهای جدید در دنیای رمزنگاری هستند. توکن های امنیتی نشان دهنده “سهام” در شرکت ها، محصولات مالی، سرمایه گذاری ها، اوراق بهادار و کالاها هستند و حقوق مالکیت ارزش این دارایی ها را ارائه می دهند.

دشواری‌ها و محدودیت‌های مرتبط با تأمین منابع مالی از طریق منابع مالی سنتی، راه‌های دیگر تأمین سرمایه، مانند STOها را محبوب کرد. STOها قانونی و تنظیم شده هستند، و آنها را راهی امن برای شرکت ها برای به دست آوردن منابع مالی می کند.

پیشنهاد توکن امنیتی چیست؟

پیشنهاد توکن امنیتی (STOs) یک کلاس نوآورانه از توکن‌های امنیتی هستند که مالکیت قانونی سنتی دارایی‌های دنیای واقعی را نشان می‌دهند. پیشنهاد توکن های امنیتی ترکیبی منحصر به فرد از توکن های دیجیتال، توکن های امنیتی و سهام معمولی است. آنها مکانیزمی برای استارت آپ ها، شرکت های تاسیس شده و موسسات قدیمی برای جمع آوری سرمایه از طریق صدور توکن های دیجیتال هستند.

توکن‌های امنیتی افراد یا سازمان‌ها را قادر می‌سازند تا حقوق مالکیت در دارایی‌های دیجیتال امن را به دست آورند و سهام در دارایی‌های ارزشمند مانند املاک و مستغلات یا سهام شرکت را نمایندگی کنند. علاوه بر این، استفاده از توکن های امنیتی تضمین می کند که سهام مالکیت به طور ایمن و شفاف در بلاک چین حفظ می شود.

پیشنهاد توکن های امنیتی هر سرمایه گذار را قادر می سازد تا هر دارایی را خریداری کند – از ارزهای دیجیتال گرفته تا اوراق قرضه شرکتی یا املاک و مستغلات. با درک بیشتر سرمایه گذاران از مزایای فناوری بلاک چین، ارائه توکن های امنیتی در حال رشد است.

پیشنهاد توکن امنیتی چگونه کار می کند؟

پیشنهاد توکن امنیتی با مقررات مناسب توسط مقامات مربوطه بر روی بلاکچین صادر می شود. سرمایه گذاران در ارائه توکن امنیتی، سهام شرکت های مستقر در فناوری بلاکچین را دریافت می کنند. این با یک IPO سنتی (عرضه عمومی اولیه)، که در آن شرکت ها در بازار سهام فهرست شده اند، متفاوت است. درعوض، صادرکنندگان می‌توانند با کمک قراردادهای هوشمند، یک کسب‌وکار جدید بسازند یا یک کسب‌وکار موجود را مستقر کنند.

این قراردادهای هوشمند، قراردادهای حقوقی خوداجرا بین دو طرف هستند که معمولاً در بلاک چین های عمومی ذخیره می شوند. این امر اصطکاک موجود در معاملات را کاهش می دهد، مانند نوسانات قیمت، تقلب، و مشکلات انطباق مقررات. توکن‌های امنیتی همچنین در بخش رمزنگاری استفاده می‌شوند، جایی که دارایی‌های موجود در دنیای واقعی از طریق توکن‌سازی ایمن می‌شوند. دارایی های دنیای واقعی مانند املاک و مستغلات، بازارهای سرمایه، کالاها و صندوق های سهام همگی می توانند توکن شوند.

توجه به این نکته مهم است که پیشنهاد توکن های امنیتی از نظر فنی همان اوراق بهادار موجود در پلتفرم های سرمایه گذاری سنتی را ارائه می دهد. توکن سازی به هیچ وجه این اوراق بهادار اساسی را تغییر نمی دهد. در عوض، STO ها روش جدیدی برای رویکرد سرمایه گذاری ارائه می دهند. یک مثال عالی از ترکیب قدرت فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای صدور توکن های امنیتی، Polymath (POLY) است. این پلتفرمی را ارائه می دهد که به سرمایه گذاران تأیید شده اجازه می دهد در ارائه توکن اوراق بهادار شرکت کنند.

پیشنهاد رمز امنیتی (STO) در مقابل عرضه اولیه کوین (ICO)

تفاوت عمده بین پیشنهاد توکن امنیتی (STO) و عرضه اولیه کوین (ICO) مقررات است. ICOها برای جذب سرمایه در فضایی غیرقانونی طراحی شده اند. این امر منجر به استفاده از ICOهای تقلبی متعددی شد تا سرمایه گذاران ناآگاه را از بین ببرند. گزارش سال 2018 توسط شرکت مشاوره ICO Satis Group می گوید که تقریبا 80 درصد از ICO ها “کلاهبرداری های شناسایی شده” هستند. این امر نیاز به یک راه حل ارائه توکن را برای محافظت از سرمایه گذار بلاک چین که آغازگر دوره STO بود، افزایش داد.

STOها با حاکمیت نظارتی مناسب معرفی شدند. STOها در نهادهای نظارتی مناسب ثبت شده اند، تمام تاییدیه های قانونی را رعایت می کنند و 100 درصد قانونی هستند. آنها شرکت صادرکننده را ملزم می کنند تا قبل از ارائه توکن، کارهای نظارتی و انطباق قابل توجهی انجام دهد. ICOها هیچ مانعی برای ورود ندارند، در حالی که فقط شرکت های کاملاً سازگار می توانند توکن های امنیتی صادر کنند. STOها نیز نسبت به ICOها کمتر مستعد سفته بازی و دستکاری بازار هستند.

مزایای پیشنهاد رمز امنیتی (STO)

پیشنهادات توکن امنیتی به دلیل بررسی و انطباق مناسبی که قبل از صدور آنها اعمال شده، بسیار ایمن هستند. علاوه بر این، بیشتر توکن‌های امنیتی به دارایی‌های دنیای واقعی مانند اوراق قرضه، سهام، صندوق‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک (REITs) متصل می‌شوند، که ارزیابی قیمت منصفانه بازار را برای سرمایه‌گذاران بالقوه آسان‌تر می‌کند.

تمام عملیات STO (صدور، تجارت، خرید و فروش) بر روی بلاکچین انجام می شود که اعتماد سرمایه گذاران را افزایش می دهد، زیرا بلاک چین ها تغییرناپذیر و شفاف هستند. توکن های امنیتی مقرون به صرفه تر از عرضه های عمومی اولیه هستند. استفاده از قراردادهای هوشمند به شدت نیاز به مشاوره حقوقی گران قیمت را کاهش می دهد و در عین حال کاغذبازی سنتی را حذف می کند و زمان پردازش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

توکن‌های امنیتی، بخش‌بندی رمزنگاری را ارائه می‌کنند، که به عنوان نقطه ورود خوبی برای سرمایه‌گذاران مبتدی است که ممکن است بودجه لازم برای خرید یک دارایی را به یکباره نداشته باشند. به عنوان مثال، یک اثر هنری به ارزش 1,000,000 دلار را می توان به 1000 قسمت تقسیم کرد و هر قسمت را به قیمت 1000 دلار فروخت و به همه اجازه می دهد یک قطعه را دریافت کنند. تقسیم بندی دارایی ها با تقسیم آنها به واحدهای کوچکتر که سرمایه گذاران بیشتری می توانند ارزیابی کنند، دسترسی را افزایش می دهد. علاوه بر این، STO ها نقدینگی سریع و سهولت کسب و کار را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند، زیرا معاملات را می توان 24/7 با حداقل کاغذبازی انجام داد.

معایب پیشنهاد رمز امنیتی (STO)

مزیت عمده STOها نیز به عنوان یکی از بزرگترین چالش های آن دوچندان می شود: مقررات. STOها تحت انطباق و مقررات سختگیرانه ای قرار می گیرند که روند رمز امنیتی را کند می کند. پلتفرم‌هایی که STO صادر می‌کنند باید دائماً با مبارزه با پولشویی جدید و موجود (AML)، مشتری خود را بشناسید (KYC)، تأییدیه‌های فهرست‌بندی و چندین مقررات دیگر همگام باشند.

مقررات سرمایه گذاران در برخی کشورها همچنین افرادی را که می توانند در STO ها شرکت کنند محدود می کند. این امر تعداد سرمایه گذاران را برای STO کاهش می دهد و فرصت هایی را که سرمایه گذاران بالقوه می توانند ارزیابی کنند، کاهش می دهد. STOها همچنین می توانند به دلیل بررسی های اداری مورد نیاز قبل از صدور توکن امنیتی گران باشند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *