سرفیس گو اصلی با LTE Advanced که در نوامبر 2018 رونمایی شد، به پایان پشتیبانی خود رسیده است. از امروز، مایکروسافت دیگر بروزرسانی‌های فریمور و درایور را برای سرفیس نسل اول خود با اتصال سلولی ارائه نمی‌کند.

مایکروسافت به طور معمول چهار سال پشتیبانی فعال برای هر دستگاه سرفیس ارائه می‌کند و این دوره زمانی شروع می‌شود که دستگاهی به فروش می‌رسد. با این حال، برخی از رایانه های سرفیس چرخه عمر بسیار طولانی تری داشتند. به عنوان مثال، مایکروسافت از سرفیس پرو 3 تقریبا دو برابر آن پشتیبانی کرد. رایانه بعدی سرفیس که به پایان عمر خود می رسد، نسل دوم لپ تاپ سرفیس است – مایکروسافت پشتیبانی از آن را در 27 دسامبر 2022 متوقف خواهد کرد.

شایان ذکر است که بروزرسانی‌های ویندوز از بروزرسانی‌های فریمور جدا هستند، به این معنی که سرفیس گو نسخه LTE به دریافت بروزرسانی‌های سیستم‌عامل، وصله‌ها و ویژگی‌های جدید ادامه می‌دهد. متأسفانه سرفیس گو اصلی از ویندوز 11 پشتیبانی نمی کند، اما با ویندوز 10 که تا سال 2025 پشتیبانی می شود، کاملاً خوب کار می کند. اخیراً بروزرسانی 2022 را با “مجموعه محدودی” از ویژگی‌های بهره‌وری دریافت کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *