گجت و پوشیدنی

هدست AR/VR آینده اپل از سیستم عامل xrOS استفاده می کند

اپل سال‌هاست که روی هدست واقعیت مجازی/AR/VR خود کار می‌کند و اگر گزارش‌ها درست باشد، این شرکت قرار است تا چند ماه دیگر این دستگاه را عرضه کند.  اکنون، طبق آخرین گزارش، هدست AR/VR اپل مجهز به xrOS است که یک سیستم عامل اختصاصی برای هدست واقعیت ترکیبی غول فناوری کوپرتینویی است.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل تصمیم گرفته است که نرم افزاری که هدست واقعیت افزوده و مجازی را تقویت می کند، به جای RealityOS یا rOS که قبلا شایعه شده بود، xrOS نامید. این اطلاعات جدید در مورد این نرم افزار در زمانی به دست می آید که انتظار می رود غول فناوری برای عرضه این هدست در سال 2023 آماده شود. این هدست علاوه بر داشتن سیستم عامل خود، دارای یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی مشابه اپل تی وی و اپل واچ نیز خواهد بود.

اگر شایعات را باور کنید، دستگاه اپل یک دستگاه واقعیت ترکیبی مشابه هولولنز مایکروسافت خواهد بود که از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پشتیبانی می کند. اصطلاح XR مخفف واقعیت توسعه یافته است که هم شامل واقعیت افزوده و هم واقعیت مجازی می شود. اپل برخی از برنامه‌های کاربردی خود مانند نقشه‌ها و مسنجر را برای تجربه بهتر در هدست واقعیت مجازی/AR/VR دوباره طراحی کرده، اما این شرکت همچنین در حال توسعه یک کیت توسعه نرم‌افزار است که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی را برای پلتفرم جدید ایجاد کنند.

در حالی که اطلاعات دقیقی در مورد راه اندازی دستگاه وجود ندارد، برخی گزارش ها نشان می دهد که این محصول می تواند در نیمه اول سال 2023 عرضه شود و از نیمه دوم سال برای خرید در دسترس خواهد بود. انتظار داریم در ماه های آینده اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا