آموزشکنسول و بازی

چگونه فعالیت استیم خود را مخفی کنیم

استیم در ایجاد انجمن های بازی و کمک به شما در ارتباط با دوستانتان کار بسیار خوبی انجام می دهد. اما گاهی اوقات ممکن است کمی بیش از حد باشد، و بخواهید حریم خصوصی بیشتری در مورد فعالیت استیم خود داشته باشید. در این مقاله، ما نگاهی خواهیم داشت به این که چگونه می‌توانید دوستان خود را از بررسی فعالیت‌های گیم‌پلی خود باز دارید، چگونه می‌توانید بازی‌ها را از کتابخانه خود مخفی کنید، یا چگونه پروفایل خود را خصوصی کنید.

1. بازی های استیم اجرا شده را مخفی کنید

وقتی شخصی از پروفایل شما بازدید می کند، می تواند ببیند کدام بازی ها و چند ساعت بازی کرده اید. اکنون، اگر نمی‌خواهید دوستان گیمرتان لذت‌های گناه‌آمیز شما را کشف کنند، می‌توانید بازی‌های انجام شده خود را از پروفایل خود پنهان کنید.

  • Steam را راه اندازی کنید.
  • مکان نما را روی نام کاربری خود ببرید و View my profile را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.
  • تنظیمات Privacy را انتخاب کنید.
  • در کنار جزئیات بازی، روی Public کلیک کنید و اگر نمی‌خواهید کسی لیست بازی‌های شما را ببیند، آن را روی Friends Only یا Private تنظیم کنید. Steam تنظیمات پروفایل جدید شما را به صورت خودکار ذخیره می کند.

2. Steam Games را از کتابخانه خود مخفی کنید

اگر رایانه را با شخص دیگری به اشتراک می گذارید، ممکن است منطقی باشد که بازی های خاصی را از کتابخانه استیم خود پنهان کنید. شاید آنها از شما جوانتر باشند و محتوای درون بازی برای سن آنها مناسب نباشد. یا فقط از انجام یک بازی خجالت می‌کشید و نمی‌خواهید خانواده یا دوستان آن را کشف کنند. برای مخفی کردن هر بازی، برنامه Steam را راه اندازی کنید و به کتابخانه خود بروید. در آنجا، بازی مورد نظر برای پنهان کردن را انتخاب کنید، روی نماد Settings کلیک کنید و Manage > Hide this game را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید بازی‌ مورد نظرتان را که پنهان کرده‌اید بازی کنید، به View > Hidden games بروید. برای بازگرداندن بازی به کتابخانه خود، به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید و روی Manage > Remove from hidden کلیک کنید.

مخفی کردن یک بازی یک ترفند آسان است، اما ممکن است برای جلوگیری از یافتن آن توسط افراد دیگر کافی نباشد. در این صورت، می توانید یک بازی Steam را حذف نصب کنید و بعداً آن را دوباره نصب کنید.

3. فعالیت گیم پلی استیم خود را مخفی کنید

هر زمان که بازی را شروع می کنید، استیم یک اعلان برای دوستان شما ارسال می کند. همچنین، اگر از لیست دوستان استیم خود بازدید کنند، می توانند ببینند که شما در حال بازی کدام بازی هستید. اگر می خواهید فعالیت گیم پلی استیم خود را مخفی کنید، منوی Friends را باز کرده و Offline را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید آفلاین ظاهر شوید، اما باید به استفاده از چت ادامه دهید، Invisible را انتخاب کنید.

4. پنهان کردن فعالیت بازی استیم برای دوستان خاص

می‌توانید فعالیت‌های گیم‌پلی اسیتم خود را برای تک تک دوستانتان پنهان کنید، اگر پنهان کردن آن برای همه دوستانتان بیش از حد به نظر می‌رسد. برنامه Steam را اجرا کنید و از گوشه پایین سمت راست روی Friends & Chat کلیک کنید. روی نام دوست خود کلیک کنید و Manage > Block All Communication را انتخاب کنید.

هنگامی که تمام ارتباطات را مسدود کردید، دوستان شما شما را به صورت آفلاین خواهند دید. همچنین اگر از پروفایل شما بازدید کنند، استیم پروفایل شما را به صورت خصوصی نشان می دهد. بنابراین، اگر نمی‌خواهید شبهه‌ای ایجاد کنید، باید بعد از مدتی آن‌ها را رفع انسداد کنید. دوباره مراحل بالا را طی کرده و Unblock All Communication را انتخاب کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا