نرم افزار و اینترنت

گوگل از پشتیبانی رسمی RISC-V اندروید خبر داد

گوگل رسما اعلام کرده است که اندروید از معماری مجموعه دستورالعمل RISC-V پشتیبانی خواهد کرد. این اعلامیه از اجلاس RISC-V است که ماه گذشته برگزار شد. برای کسانی که ناآشنا هستند، RISC-V معماری مجموعه دستورات کاهش یافته Computer V است (یک استاندارد باز و رایگان برای استفاده بدون مجوز یا هزینه های حق امتیاز).

اساساً رقیبی برای معماری های ARM و x86 است که شرکت ها می توانند چیپست هایی را بر اساس آن بسازند. به ویژه شرکت هایی که هدفشان ساخت پردازنده های کم هزینه یا کاهش وابستگی به طراحی های ARM، اینتل یا AMD است. در حال حاضر، می‌توانید نسخه بسیار محدودی از اندروید را برای RISC-V دانلود کنید، اما از زمان اجرای Android (ART) برای بارهای کاری جاوا پشتیبانی نمی‌کند. اکثر اپلیکیشن های اندروید با کد جاوا ارسال می شوند، به این معنی که در حال حاضر، تقریبا هیچ برنامه ای از RISC-V در اندروید پشتیبانی نمی کند.

با این حال، گوگل می گوید پشتیبانی رسمی شبیه ساز به زودی ارائه می شود، در حالی که احتمالا پشتیبانی ART در سه ماهه اول فراهم می شود. هنگامی که پشتیبانی ART رسید، کم و بیش جاوا را برای RISC-V ترجمه می‌کند، بنابراین اکثر برنامه‌های اندرویدی باید بدون تلاش اضافی از سوی توسعه‌دهندگان کار کنند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا