موبایل و تبلت

سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 رونمایی کرد

سامسونگ، غول کره جنوبی، امروز رسما جدیدترین حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی خود را با نام ایزوسل HP2 معرفی کرد. سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند پریمیوم با فناوری پیکسل بهبود یافته و ظرفیت کامل برای تصاویر خیره‌کننده گوشی هوشمند همراه است.

سنسور دوربین جدید 200 میلیون پیکسل 0.6 میکرومتری (μm) را در قالب اپتیکال 1/1.3 اینچی بسته بندی می کند که اندازه سنسوری که به طور گسترده در دوربین های اصلی گوشی های هوشمند 108 مگاپیکسلی استفاده می شود. به لطف این، مشتریان می توانند رزولوشن بالاتری را در جدیدترین گوشی های هوشمند رده بالا بدون برآمدگی های دوربین بزرگتر در دستگاه ها تولید کنند.

سنسور جدید سامسونگ از فناوری TetraPixel استفاده کرده که یک فناوری ادغام پیکسل است. این فناوری به HP2 اجازه می‌دهد تا بسته به نور محیط تصاویر 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.2 میکرومتری یا 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2.4 میکرومتری بگیرد. این فناوری همچنین امکان ضبط ویدیوهای حداکثر 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و میدان دید وسیع‌تر در حالت 50 مگاپیکسلی را می‌دهد. این یعنی سنسور جدید سامسونگ نسبت به سنسورهای قبلی از پیکسل‌های بزرگ‌تری در حالت 8K استفاده می‌کند.

سامسونگ همچنین ویژگی DSG را برای اولین بار در حالت 50 مگاپیکسلی معرفی کرده که دو مقدار تبدیل متفاوت را برای سیگنال آنالوگ دریافتی در سطح پیکسل اعمال می کند. همچنین ویژگی Smart-ISO Pro موجود در سنسور، یک راه حل HDR بوده که سطوح مختلف ISO را از یک نوردهی واحد ادغام می کند و به دوربین اجازه می دهد تصاویر 12.5 مگاپیکسلی و ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه در HDR بگیرد.

این سنسور از Super QPD در محیط های کم نور استفاده می کند که در آن تمام 200 میلیون پیکسل برای عامل فوکوس استفاده می شود تا فوکوس خودکار سریع تر و دقیق تری ارائه دهد. همچنین قابلیت فوکوس خودکار سریع را دارد و فناوری جدید Dual Vertical Transfer Gate (D-VTG) همچنین می تواند تصاویر شسته شده را از محیط های با نور زیاد کاهش دهد.

اگرچه این شرکت تایید کرده است که سنسور ISOCELL HP2 وارد تولید انبوه شده، اما سامسونگ تاریخ توزیع و لیست گوشی‌های هوشمندی که این سنسور جدید را دارند فاش نکرده است. با این حال، به احتمال زیاد به سری آینده سامسونگ گلکسی S23 مجهز خواهد شد که تا چند هفته دیگر عرضه می شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا