فناوری

گوگل چت بات Bard را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد

 

بیش از دو ماه از راه اندازی رسمی چت ربات ChatGPT می گذرد. اکنون گوگل رقیب این چت بات را معرفی کرد. ساندر پیچای، مدیرعامل گوگل در یک پست وبلاگ جدید شرکت، بارد را معرفی کرد. این چت ربات مکالمه جدید از مدل زبان گوگل برای برنامه های گفتگو (LaMDA) استفاده می کند.

پیچای اظهار داشت که بارد نه تنها قادر به پاسخگویی به سؤالات ساده است، (همانطور که موتور جستجوی کنونی گوگل می‌تواند انجام دهد)، بلکه می‌تواند به سؤالات پیچیده‌تر نیز رسیدگی کند، مانند اینکه چگونه اطلاعاتی در مورد اکتشافات تلسکوپ فضایی جیمز وب به یک کودک نه ساله بدهد.

اسکرین شات آن مثال همچنین دارای لوگوهای شست رو به بالا و پایین است، تا بتوانید پاسخی را که به شما داده می شود رتبه بندی کنید. همچنین ظاهراً می توانید با کلیک بر روی گزینه “Check it” به آن پاسخ عمیق تر بروید.

اولین نسخه عمومی Bard با آنچه پیچای آن را “نسخه مدل سبک وزن LaMDA” می نامد عرضه خواهد شد. طبق گزارش ها، این کار از قدرت رایانه کمتری استفاده می کند تا گوگل بتواند بازخورد بیشتری از طیف گسترده ای از کاربران دریافت کند.

بارد در حال حاضر در حال آزمایش است و در هفته های آینده به صورت زنده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، پیچای اظهار داشت که جستجوی گوگل به زودی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را فعال می‌کند که اطلاعات پیچیده و دیدگاه‌های متعدد را در قالب‌های هضم آسان تقطیر می‌کند. این شامل جزئیات بیشتر سؤالات در کنار پیوندهایی به وب سایت هایی است که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد موضوع جستجو داشته باشند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا