سامسونگ ساعاتی پیش در مراسمی مفصل، پرچمداران جدید خود را با نام گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس معرفی کرد. در کنار این گوشی‌ ها اما، شرکت سامسونگ یک لپ‌ تاپ فوق باریک هم معرفی کرد که از پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگن ۸cx استفاده می‌کند.

این دیوایس به جای یک کیبورد جداشدنی که در مدل‌های قبلی گلکسی بوک حضور داشت، عملا یک لپ تاپ کلاسیک با یک کیبورد جدانشدنی است. گلکسی بوک اس از یک نمایشگر 13 اینچی لمسی با وضوح Full HD بهره می‌برد و قلب تپنده‌ آن پردازنده اسنپدراگون 8cx شرکت کوالکام است. اسنپدراگون 8 سی ایکس بر پایه‌ ARM که سال گذشته معرفی شد، قدرت بیشتری را نسبت به دیگر تراشه‌های موبایلی اسنپدراگون ارائه می‌کند، زیرا باید توانایی راه اندازی یک کامپیوتر را داشته باشد. 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 512 گیگابایت حافظه‌ داخلی نیز این تراشه را همراهی می‌کنند. البته شما می‌توانید به لطف یک کارت میکرو اس دی، ظرفیت داخلی آن را تا 1 ترابایت ارتقا ببخشید.

گلکسی بوک اس از سیستم‌ خنک‌کننده‌ی پسیو یا بدون فن بهره می‌برد و عمر باتری مهم‌ترین ویژگی‌ آن خواهد بود. کره‌ای‌ها عمر باتری ۲۳ ساعته را برای این لپ‌تاپ حین پخش فیلم پیش‌بینی می‌کنند. براساس اعلام سامسونگ، گلکسی بوک اس از اتصال LTE گیگابیتی و ویژگی Instant-wake برای آماده‌به‌کار شدن آنی لپ‌تاپ پشتیبانی می‌کند و کمتر از یک کیلوگرم (۹۶۰ گرم) وزن دارد.

ضخامت لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها به حدود ۱۱.۸ میلی‌متر می‌رسد. گرچه این دیوایس فقط به یک درگاه USB-C‌ مجهز است. برای امنیت بیشتر کاربران نیز یک اسکنر اثر انگشت با پشتیبانی از قابلیت Windows Hello در اینجا قرار دارد. رنگ‌بندی گلکسی بوک اس نیز شامل طلایی و خاکستری می‌شود و از پاییز امسال، در یک سری بازار مشخص، با قیمت پایه ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *