موبایل و تبلت

مقایسه گلکسی اس 23 پلاس و آیفون 14 پلاس

گلکسی اس 23 پلاس در وسط سری دستگاه های پرچمدار 2023 سامسونگ قرار دارد و اگرچه مشخصات پایین تری را نسبت به نسخه اولترا ارائه می دهد، اما نمایشگر بزرگتری نسبت به نسخه معمولی دارد. به این ترتیب، در راستای آیفون 14 پلاس ایستاده است؛ قیمت (و مشخصات) پایین تر از مدل برتر آیفون، اما در عین حال با صفحه نمایش بزرگتر همراه است.

بنابراین، اگر قصد ارتقا به یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگ را دارید بدون اینکه بودجه خود را تمام کنید، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ برای پی بردن به این موضوع در این مطلب با ما همراه باشید.

اندروید 13 در مقابل iOS 16

سیستم عامل مهم ترین تفاوت بین این دو گوشی است. اگر از طرفداران اندروید یا iOS هستید، احتمالاً تلفنی را انتخاب خواهید کرد که دارای سیستم عامل مورد علاقه شما باشد. اگرچه آیفون 14 پلاس ادغام بهتری با سایر محصولات اپل دارد، سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس مجهز به اندروید با سایر برندها بهتر بازی می کند.

به عنوان مثال، شما به راحتی می توانید گوشی اندرویدی خود را با رایانه ویندوزی خود از طریق Windows Phone Link همگام سازی کنید. و حتی اگر از مک استفاده می کنید، اکنون می توانید از Intel Unison برای همگام سازی گوشی هوشمند اندرویدی با آن استفاده کنید. بنابراین، اگر روی اکوسیستم اپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، یا گزینه‌های بیشتری برای ادغام‌های هوشمند خود می‌خواهید، ممکن است گلکسی اس 23 پلاس برای شما منطقی‌تر باشد.

دو دوربین در مقابل سه دوربین

یکی از مواردی که اکثر کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند به آن توجه می کنند، سیستم دوربین آن است. اگرچه اپل به دلیل قرار دادن برخی از بهترین دوربین ها بر روی یک گوشی مشهور است، سامسونگ نیز چندان از آن عقب نمانده است. در پشت آیفون 14 پلاس دو دوربین 12 مگاپیکسلی یکی لنز عریض 26 میلی متری و دیگری لنز اولتراواید معادل 10 میلی متر قرار گرفته است.

از سوی دیگر، سامسونگ با افزودن دوربین تله فوتو سعی می کند دست بالا بگیرد. شما یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی معادل 10 میلی متر، یک لنز عریض 50 مگاپیکسلی 24 میلی متری به عنوان دوربین اصلی و یک لنز 10 مگاپیکسلی 70 میلی متری تله فوتو دارید که زوم سه برابری را ارائه می دهد. گفته می شود که تصاویر اس 23 پلاس با آنچه اپل ارائه داده، برابری می‌کند (اگرچه ویدیو هنوز نقطه قوت آیفون است). بنابراین، اگر برای ثبت صحنه های دور یا عکاسی پرتره دوست دارید بزرگنمایی کنید، ممکن است بخواهید با گلکسی اس 23 پلاس همراه شوید.

بدنه و نمایشگر

هر دو گوشی دارای گوشه‌های گرد هستند که در دست گرفتن هر دو دستگاه آسان‌تر می‌شود. آنها همچنین از نظر ابعاد تقریباً مشابه هستند. با این حال، تفاوت تقریباً نامرئی است مگر اینکه یک تلفن را روی دیگری قرار دهید. آیفون 14 پلاس از صفحه نمایش Super Retina XDR OLED استفاده می کند، در حالی که گلکسی اس 23 پلاس دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتزی است.

هر دو دستگاه با HDR10+ سازگار هستند، اما آیفون 14 پلاس تنها می تواند به حداکثر روشنایی 1200 نیت برسد. این سطح به طور قابل توجهی کم‌تر از حداکثر روشنایی 1750 نیت اس 23 پلاس است که باعث می‌شود گوشی هوشمند سامسونگ زیر نور شدید آفتاب راحت‌تر دیده شود. اگرچه گلکسی اس 23 پلاس صفحه نمایش روشن تری دارد، اما کمی کوچکتر از آیفون 14 پلاس است.

طوریکه اس 23 پلاس نمایشگر 6.7 اینچی داشته، درحالیکه آیفون 14 پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی برخوردار است. تفاوت بسیار ناچیز است، اما اگر روی صفحه نمایش کمی بزرگتر متمرکز شوید، ممکن است بخواهید به سراغ پیشنهاد اپل بروید.

تراشه و حافظه

طبق معمول، آیفون 14 پلاس از پردازنده داخلی اپل A15 Bionic (5 نانومتری) بهره می برد. این موضوع آن را در مقایسه با آخرین نسل اسنپدراگون 8 نسل 2 (4 نانومتری) کوالکام که در زیر کاپوت سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس موجود بوده، در نقطه ضعف قرار می دهد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 نسبت به A15 Bionic دارای گره پردازشی کوچک تری بوده و از دو هسته بیشتر بهره مند است. علاوه بر این، آیفون 14 پلاس تنها 6 گیگابایت رم دارد که 2 گیگابایت کمتر از اس 23 پلاس است. با این حال، از آنجایی که iOS از نظر سخت افزار بسیار ساده است، متوجه خواهید شد که عملکرد هر دو این گوشی ها در بنچمارک ها شانه به شانه است. و هنگامی که هر دو دستگاه در دنیای واقعی قرار دارند، به سختی متوجه تفاوت در نحوه عملکرد آنها خواهید شد.

وقتی عکس‌ها و ویدیوهای زیادی می‌گیرید و برنامه‌ها و بازی‌های زیادی را نصب می‌کنید، بیشترین فضای ذخیره‌سازی ممکن را در گوشی خود می‌خواهید. خوشبختانه هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس و آیفون 14 پلاس دارای نسخه های 256 و 512 گیگابایتی هستند. با این حال، آیفون 14 پلاس، در ارزان ترین نوع خود، تنها 128 گیگابایت را ارائه می دهد. بنابراین، اگر مدل 256 گیگابایتی را می خواهید، باید 100 دلار بیشتر بپردازید.

هم سامسونگ و هم اپل از ذخیره‌سازی پرسرعت استفاده می‌کنند، اما ادعا می‌شود که حافظه ذخیره‌سازی UFS 4.0 اس 23 پلاس سریع‌تر از استاندارد NVMe در آیفون 14 پلاس است. علاوه بر این، اولی از یک درگاه USB-C 3.2 برای شارژ و انتقال داده استفاده می کند، در حالی که دومی فقط از پورت لایتنینگ استفاده می کند که از سرعت USB 2.0 پشتیبانی می کند. بنابراین، اگر می بینید که فایل های حجیم را از تلفن خود منتقل می کنید، ممکن است بخواهید از سرعت ذخیره سازی و انتقال سریعتر گلکسی اس 23 پلاس استفاده کنید.

کدام یک را انتخاب می کنید؟

آیفون 14 پلاس و گلکسی اس 23 پلاس دارای ویژگی‌ها و قیمت‌های مشابهی هستند. اگر قبلاً در اکوسیستم اپل سرمایه گذاری کرده اید، گزینه اول منطقی ترین انتخاب خواهد بود. اما اگر نه، دومی نیز یک گزینه معتبر است. اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید، بهترین راه برای تعیین اینکه کدامیک را بیشتر دوست دارید این است که آنها را آزمایش کنید، به‌ویژه برای اینکه ببینید قبل از انتخاب چه احساسی در دستان شما دارند. اما مهم نیست که کدام دستگاه را انتخاب کنید، یک گوشی هوشمند قوی با قیمت 899 تا 999 دلار دریافت خواهید کرد.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا