نرم افزار و اینترنت

گوگل مرورگرهای درون اپلیکیشنی را بهبود می بخشد

بسیاری از اپلیکیشن های اندروید محتوای وب را در درون خود نمایش می‌دهند و این کار باعث می‌شود که کاربر بین برنامه و مرورگر، به عنوان مثال، هنگام ضربه زدن روی یک پیوند در جیمیل، به عقب و جلو حرکت نکند. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از کامپوننت WebView است، اما گوگل معتقد است که تب‌های سفارشی راه‌حل بهتری هستند و اکنون با چند بهبود آن‌ها را حتی بهتر کرده است.

اولین مورد Partial Custom Tabs است؛ به جای پر کردن کل صفحه، محتوای وب اکنون فقط می تواند نیمی از آن را پوشش دهد، که تجربه مولتی تسکینگ را بهبود می بخشد زیرا همچنان می توانید از اپلیکیشن استفاده کنید (به عنوان مثال به خواندن ایمیل ادامه دهید). می توانید از چیزی مانند حالت اسپلیت اسکرین برای رسیدن به همان جلوه استفاده کنید، اما این نیاز به تعامل بیشتری دارد. توسعه‌دهنده اپلیکیشن در مورد اندازه اولیه تب جزئی تصمیم می‌گیرد، کاربر همچنان در صورت تمایل می‌تواند به صورت تمام صفحه برود.

Custom Tabs یک ویژگی است که توسط مرورگر وب انتخابی کاربر ارائه می شود. اگر آن مرورگر از تب های سفارشی جزئی پشتیبانی نمی کند، به جای آن از یک تب تمام صفحه استفاده می شود. بدیهی است که کروم از این ویژگی پشتیبانی می کند اما سایر مرورگرها نیز از این ویژگی پشتیبانی می کنند. اگرچه اگر کروم را انتخاب کنید، تب  از ویژگی‌های معمول کروم از جمله تکمیل خودکار فیلدهای متنی و فیلدهای رمز عبور پشتیبانی می‌کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا