نرم افزار و اینترنت

ویندوز 11 اکنون در مک های مبتنی بر M1 و M2 پشتیبانی می شود

غول فناوری مایکروسافت روش جدیدی را برای اجرای ویندوز 11 بر روی مک های مبتنی بر ARM، البته با برخی محدودیت ها، اعلام کرده است. مایکروسافت در یک مقاله پشتیبانی رسمی، استفاده از Parallels Desktop 18 را برای اجرای نسخه‌های ARM ویندوز 11 پرو و Enterprise در مک‌های مبتنی بر M1 و M2 مجاز دانسته است.

اگرچه این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که نیاز به استفاده از ویندوز برای کار دارند، کاربران باید از برخی محدودیت ها آگاه باشند. به عنوان مثال، شما نمی توانید اپلیکیشن های 32 بیتی ARM را اجرا کنید زیرا مایکروسافت در حال حذف تدریجی نرم افزارهای 32 بیتی برای همه نسخه های ARM ویندوز است.

علاوه بر این، برای اینکه دستگاه ها به درستی کار کنند، به درایورهای ARM ویندوز 11 نیاز دارید. همچنین، کاربران نمی توانند از هر چیزی که به لایه دیگری از مجازی سازی متکی است، مانند برنامه های کاربردی اندروید، زیر سیستم لینوکس و Sandbox ویندوز استفاده کنند. در نهایت، بازی هایی که حداقل به DirectX 12 یا OpenGL 3.3 نیاز دارند، اصلاً کار نخواهند کرد.

در سال 2021، امکان اجرای ویندوز 11 به صورت Parallels در ARM Mac وجود داشت، اما کاربران در آن زمان نیاز به استفاده از پیش نمایش Insider از سیستم عامل داشتند. با این حال، با رویکرد تحریمی، کاربران می توانند ویندوز 11 را به راحتی در Parallels Desktop 18 دانلود و نصب کنند. این امر تنش های زیادی را در مورد صدور مجوز برای شرکت کاهش می دهد، اما هنوز مشخص نیست که این تغییرات چگونه مایکروسافت را تحت تأثیر قرار می دهد.

این خبر برای کاربرانی که خواهان پشتیبانی بومی ویندوز هستند مانند مک‌های مبتنی بر اینتل که بوت کمپ اپل را اجرا می‌کنند، چندان مفید نخواهد بود. با این حال، این ممکن است نزدیک ترین چیز به همکاری بین اپل و مایکروسافت باشد، و ممکن است راه حل مناسبی برای کسانی باشد که مطلقاً نیاز به استفاده از برنامه های بهره وری ویندوز دارند. در حالی که عملکرد یا سازگاری یک رایانه ساخته شده برای ویندوز در ARM را ارائه نمی دهد، اما برای کسانی که نیاز به استفاده از ویندوز در مک مبتنی بر ARM خود دارند، مناسب ترین گزینه است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا