موبایل و تبلت

مودم جدید اگزینوس سامسونگ با قابلیت تماس دوطرفه از طریق ماهواره

سامسونگ به رقابت برای فعال کردن ارتباطات دو طرفه از طریق ماهواره بر روی گوشی‌های هوشمند پیوسته است. مودم 5300 اگزینوس آتی به کاربران در مناطق بسیار دورافتاده (یا در مناطق فاجعه‌بار که سرویس‌های برق غیرفعال شده‌اند) این امکان را می‌دهد تا با استفاده از شبکه‌های غیرزمینی 5G (NTN) با جهان ارتباط برقرار کنند.

مودم جدید استاندارد 3GPP Release 17 را برای اطمینان از قابلیت همکاری با شبکه های مخابراتی نوظهور و سخت افزار و نرم افزار توسعه یافته توسط سازندگان گوشی های هوشمند پیاده سازی می کند. در اینجا تصویری از نحوه عملکرد ارتباطات NTN آورده شده است. تلفن هوشمند شما می‌تواند پیامی را به یک ماهواره (و سایر وسایل نقلیه غیرزمینی) بفرستد، سپس آن پیام را به ایستگاه زمینی ارسال می‌کند، که به نوبه خود پیام را به شبکه تلفن همراه معمولی برای دریافت سایر کاربران ارسال می‌کند.

این ارتباط دو طرفه است، بنابراین پیام ها می توانند از راه دیگری نیز جریان داشته باشند. و این فقط متن نیست، در آینده کاربران می توانند عکس ها و فیلم های با وضوح بالا را از طریق ماهواره ارسال کنند. البته این مورد برای گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود، اما سامسونگ اشاره کرده این مودم در وسایل نقلیه “تحرک هوایی شهری” مانند اتومبیل‌های پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین نیز کاربرد دارد.

به هر حال، سامسونگ همچنین می‌گوید که در حال کار بر روی فناوری اینترنت اشیاء NarrowBand (NB-IoT) است که نیاز به یک تراشه آنتن پرقدرت جداگانه در داخل تلفن‌ها را برطرف می‌کند. در ژانویه امسال کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرد که همچنین هدف آن فعال کردن پیام‌های دو طرفه از طریق ماهواره برای تلفن‌های هوشمند است. ما باید در نیمه دوم سال جاری شاهد اولین چنین دستگاه هایی باشیم. به هر حال، کوالکام پشت فناوری ماهواره ای اپل نیز هست.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا