موبایل و تبلت

اپل سفارش OLED آیپد را به سامسونگ و ال جی می دهد

انتظار می‌رود اپل امسال از معرفی دستگاه‌های آیپد پرو جدید خودداری و آنها را در اوایل سال 2024 ارائه دهد. بزرگترین تغییر، تبدیل از LCD به OLED خواهد بود و طبق گفته منابع کره‌ای، کوپرتینویی‌ها سفارش پنل‌ها را به سامسونگ و ال جی خواهند داد.

معامله بین اپل و سازنده نمایشگر BOE هنوز در حال مذاکره است و عملاً سازنده چینی را حداقل برای فشار اولیه از بازی خارج می کند. محصول پرچمدار تبلت اپل در سال مالی گذشته بیش از 70 میلیون دستگاه فروخته است. بین اکتبر تا دسامبر 2022، این شرکت شاهد فروش 9.4 میلیارد دلاری بود که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تبلت‌های آیپد پرو جدید پنل‌های کمی بزرگ‌تر خواهند داشت، اما هنوز نمی‌دانیم که آیا اندازه کلی دستگاه تغییر خواهد کرد یا خیر. نوع کوچکتر از 11 اینچ به 11.1 اینچ افزایش می یابد در حالی که نسخه 12.9 اینچی با صفحه نمایش 13.1 اینچی جایگزین می شود. با نگاهی به بخش نمایشگرهای OLED، سامسونگ و ال‌جی با هم 100 درصد از بازار را قبلا در اختیار داشتند، در حالی که اکنون با بیش از 80 درصد سهم بازار در صدر قرار دارند و بقیه بیشتر به چین اختصاص دارد.

سازندگان کره ای هنوز چهار تا شش سال از شرکت های چینی جلوتر هستند و دولت محلی برای تجاری سازی دیجیتال در سال 2027 فشار می آورد که تقاضا برای OLED را بیش از پیش افزایش می دهد و در نتیجه از شرکت های همکار به ضرر رقبای خود در سراسر دریای زرد محافظت می کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا