نرم افزار و اینترنت

جستجوگر Brave با یک مدل زبان بزرگ به سوالات شما پاسخ می دهد

از زمانی که ChatGPT در نوامبر راه اندازی شد، هر شرکت فناوری بزرگ راه حل های مدل زبان بزرگ خود را دنبال می کند تا خود را مرتبط نگه دارد. اکنون، موتور جستجوی Brave (از همان شرکتی که مرورگر Brave است) یک مدل زبان بزرگ را برای پاسخ به سؤالات جستجوی شما ترکیب کرده است.

ویژگی جدید Summarizer نام دارد و باید نتایج جستجوی شما را به شدت بهبود بخشد. برخلاف ChatGPT که به خروجی اطلاعات نادرست معروف است، Summarizer داده های خود را از نتایج جستجو دریافت می کند. سپس مدل زبان بزرگ (LLM) این اطلاعات دقیق‌تر را دریافت می‌کند و پاسخی را به زبانی منسجم در اختیار شما می‌گذارد که برای همه قابل درک باشد.

برای اطمینان از اینکه سازندگان اصلی محتوا به درستی مورد احترام قرار می گیرند، Brave تصمیم گرفته است همیشه پیوندهایی را که برای پاسخ استفاده می کند در بخش Summarizer ذکر کند تا کاربران بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتیجه روی آن کلیک کنند. Brave گفت که پیوند دادن به وب‌سایت‌ها، انتساب صحیح اطلاعات را تضمین می‌کند و به کاهش “سوگیری‌های معتبر مدل‌های زبانی بزرگ” کمک می‌کند.

در حالی که Summarizer بسیار مفید است، برخی از کاربران ممکن است نخواهند آن را در بالای نتایج خود ببینند. اگر شما یکی از این افراد هستید، می‌توانید آن را از صفحه تنظیمات Brave Search خاموش کنید. اگر قطعه پاسخ‌های گوگل را از دست داده‌اید، Summarizer جایگزین خوبی است. یکی از محدودیت های بزرگ دیگر ChatGPT این است که به بیت های جدیدتر اطلاعات دسترسی ندارد. از آنجایی که Summarizer از نتایج وب استفاده می‌کند، می‌تواند پاسخ‌هایی را با اطلاعات هم‌زمان که با رویدادهای امروزی به‌روز است، ارائه دهد.

جدا از ارائه خلاصه ای در بالای نتایج، باید متن پررنگ را نیز در قسمت های نتایج مربوط به درخواست خود مشاهده کنید. توجه به این نکته مهم است که Brave هشدار می دهد که هوش مصنوعی ممکن است اطلاعات نادرستی تولید کند. Brave Summarizer اکنون در Brave Search برای همه در دسترس است. برای امتحان کردن آن، کافی است یک پرس و جوی قابل پاسخ تایپ کنید و نتیجه Summarizer شما باید در بالای صفحه نتایج ظاهر شود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا