نرم افزار و اینترنت

توسعه ابزار و جلوه‌های رفع محو کردن ویدیو در گوگل فوتوز برای سری پیکسل 8

گوگل فوتوز اولین بار با عرضه سری پیکسل 7 ابزار Photo Unblur را معرفی کرد. این ویژگی نوآورانه از قابلیت‌های یادگیری ماشینی تراشه Tensor برای افزایش وضوح تصاویر استفاده می‌کند. از زمان معرفی، Photo Unblur برای جدیدترین گوشی‌های هوشمند گوگل انحصاری باقی مانده، در حالی که ابزار Magic Eraser که با پیکسل 6 معرفی شد، به عنوان یک ویژگی پریمیوم در دستگاه‌های دیگر از طریق Google One ارائه شده است.

از آنجایی که شایعات پیرامون پیکسل 8 همچنان به گوش می رسد، به نظر می رسد که گوگل در حال کار بر روی گسترش ابزار رفع محو کردن ویدیوها است. انتظار می رود پس از عملکرد، Video Unblur از یادگیری ماشینی استفاده کند تا به ویدیوها ظاهر واضح تری بدهد و کیفیت ویدیو را تا حد زیادی برای کاربران بهبود بخشد.

با توجه به تمرکز گوگل بر محبوب کردن Photo Unblur با عنوان “Fixed on Pixel”، تعجب آور نیست که ببینیم این شرکت روی گسترش پشتیبانی از ویدیوها کار می کند. Video Unblur ممکن است یکی دیگر از سری های انحصاری پیکسل باشد که احتمالاً در اواخر امسال روی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو عرضه خواهد شد. علاوه بر ابزار Video Unblur، Google Photos مجموعه‌ای از جلوه‌های ویدیویی را نیز آماده می‌کند که کاربران می‌توانند هنگام ویرایش یک ویدیو در برنامه اعمال کنند.

این مجموعه از جلوه‌های ویدیویی، که از طریق تب جدید «Overlays» قابل دسترسی است، برای افزایش خلاقیت و ارائه گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی ویدیوها طراحی شده است. در حال حاضر 14 افکت ویدیویی در حال توسعه وجود دارد که برخی از آنها بر اساس نامشان اهداف مشخصی دارند. برای مثال، افکت «Chromatic» احتمالاً یک انحراف رنگی اضافه می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود «VHS» و «Super 8» از سبک‌های آن فرمت‌های ویدیویی نمادین تقلید کنند. با نزدیک شدن به معرفی پیکسل 8، انتظار برای این ویژگی های جدید و تأثیر بالقوه آنها بر تجربه کاربر همچنان در حال افزایش است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا