نرم افزار و اینترنت

نوکیا از Pure UI، یک زبان طراحی رابط کاربری جدید رونمایی کرد

تیم طراحی نوکیا یک زبان طراحی رابط کاربری جدید با نام Pure UI ایجاد کرده است. البته برای استفاده در گوشی های نوکیا و همچنین انواع دیگر محصولات نوکیا در نظر گرفته شده است.

رابط کاربری به گونه ای طراحی شده که سازگار، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر آینده باشد و ظاهری تمیز و مینیمالیستی دارد که در حال حاضر روند طراحی پیشرو است. اجزای متعددی وجود دارد که با الگوها و دستورالعمل‌هایی شروع می‌شود که ظاهر کلی را تعیین می‌کنند. بخش عمده ای از ظاهر جدید، فونت نوکیا Pure است که در سرتاسر رابط کاربری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آیکون های جدیدی برای Pure نیز طراحی شده است. آنها بر اساس ضربه‌هایی هستند که ضخامت آن‌ها را می‌توان برای مطابقت با الزامات و قابلیت‌های نمایشگر یک دستگاه خاص تغییر داد. آن‌ها همچنین شامل انیمیشن‌های صاف زمانی هستند که یک جزء خاص باید توجه کاربر را به خود جلب کند. تیم نوکیا همچنین المان های استانداردی را آماده کرده که طراحان می توانند از آنها برای ساخت سریع صفحه نمایش هایی با ظاهر ثابت استفاده کنند.

بعلاوه این رابط کاربری جدید از حالت تاریک پشتیبانی می کند، البته، با المان ها و نمادها که استایل خود را مطابق با آن تنظیم می کنند. تاکنون گوشی‌های نوکیا به ظاهر اولیه اندروید نزدیک بوده اند، اما حالا باید شاهد رفتن به سمت استفاده از Pure UI باشیم. با این حال، اشاره ای به این موضوع نشده که چه زود این اتفاق خواهد افتاد.

Nokia Pure UI دارای اجزای قدرتمندی است که می‌توان از آنها برای ساخت داشبوردهای پیچیده مبتنی بر وب استفاده کرد. این رابط به گونه‌ای طراحی شده است که از نمایشگرهای کوچک مچ دست گرفته تا پنل‌های نصب شده روی دیوار بزرگ شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا