گوناگون

گوگل از ابزارهای برنامه ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به غلبه بر گرمای شدید تغییرات آب و هوایی ارائه می دهد

با توجه به رویدادهای شدید آب و هوایی که به طور مرتب شهرهای ساحلی ما را سیل می‌کنند و جوامع روستایی ما را به آتش می‌کشند، گوگل مجموعه جدیدی از ابزارهای آنلاین را ایجاد کرده که کارمندان دولت و سازمان‌دهندگان جامعه می‌توانند به طور یکسان در تلاش‌های خود برای جلوگیری از فاجعه ناشی از تغییرات آب و هوایی استفاده کنند.

گوگل در حال حاضر هشدارهای آب و هوای شدید را به کاربران در مکان‌های آسیب‌دیده ارسال می‌کند، و اطلاعات مفید و قابل درک درباره رویداد را از طریق صفحه جستجو ارائه می‌کند. این شرکت اکنون هشدارهای گرمای شدید را به این لیست اضافه کرده است. گوگل کردن جزئیات رویداد همه چیز را از تاریخ شروع و پایان پیش‌بینی‌شده موج گرما گرفته تا مسائل پزشکی بازمی‌گرداند تا در طول آن از آن آگاه باشید و چگونه اثرات آن را کاهش دهید.

این شرکت با شبکه اطلاعات بهداشت جهانی گرما (GHHIN) همکاری می کند تا اطمینان حاصل کند که اطلاعات ارائه شده هم دقیق و هم قابل اجرا است. از سوی دیگر گوگل ابزار Tree Canopy در اپلیکیشن Environmental Insights Explorer توسعه داده، که هوش مصنوعی و تصاویر هوایی را ترکیب می‌کند تا شهرها بتوانند پوشش درخت فعلی خود را درک کنند و طرح‌های جنگل‌داری شهری را بهتر برنامه‌ریزی کنند.

Tree Canopy در حال حاضر در بیش از ده شهر در حال استفاده است، اما با اعلام روز چهارشنبه، این برنامه به شدت گسترش خواهد یافت و به نزدیک به 350 شهر در سراسر جهان از جمله آتلانتا، سیدنی، لیسبون و پاریس خواهد رسید. گوگل همچنین یک هوش مصنوعی با طراحی مشابه را برای کمک به برنامه ریزی نصب “سقف های خنک” ارائه می دهد که گرمای خورشید را به جای جذب آن مانند سقف های کاغذ قیر امروزی منعکس می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا