شرکت اوبر که چندین ماه پیش در پی وقوع تصادف مرگبار یک اتومبیل خودران، این ماشین‌ها را برای مدت طولانی از خیابان‌های شهری خارج کرد، حالا ظاهرا با استخدام نیروهای متخصص قصد دارد اسکوترها و دوچرخه‌های خودران توسعه دهد.

بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، اوبر درحال استخدام تیم “روباتیک میکروبیلیتی” است تا تکنولوژی رباتیک را به دورچرخه ها و اسکوترها بیاورد. درحالی که برنامه های دقیق هنوز مشخص نیست اما تلگراف بر این باور است که این پروژه به دستگاهایی که خودشان را پارک می کنند ختم می شود.اوبر هنوز در این باره نظری نداده است.

اسکوترهای خودران مزایای زیادی برای شرکت اوبر به ارمغان می‌آورند. در حال حاضر، بخشی از این شرکت به نام Jump در حوزه‌ی کرایه اسکوترها و دوچرخه‌های برقی فعالیت می‌کند ولی هزینه‌ی انتقال این وسایل بسیار زیاد است و به همین خاطر سود چندانی برای شرکت‌ها به همراه ندارد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها برای فعالیت در این حوزه با موانع قانونی زیادی روبرو می‌شوند که فعالیت آن‌ها را محدود می‌کند.

با توجه به اینکه اوبر هم اکنون فقط کار استخدام تیم جدید را آغاز کرده است، به نظر می رسد که تا به نتیجه رسیدن برنامه های این کمپانی فاصله زیادی داشته باشیم. البته این مسئله اصلا شگفت آور نیست که در آینده شاهد وجود دوچرخه ها و اسکوتر های خود پارک کننده باشیم. اوبر هم اکنون در حال رقابت تنگاتنگی با Lime،  Lyft و سایر کمپانی ها است و این پروژه می تواند توجهات را نسبت به این کمپانی جلب کند و همچنین باعث جلب نظر مسئولان شهری شود.

علاوه بر این، استفاده از رباتیک در اسکوتر ها و دوچرخه ها می تواند باعث کاهش هزینه های اوبر در بلند مدت نیز شود چرا که این کمپانی دیگر به استخدام اپراتورهای شارژ و سایر نیروها برای نگهداری از دستگاه ها نیاز نخواهد داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *