امنیت

معرفی چند برنامه و نرم افزار دوربین امنیتی DIY برای لینوکس

امنیت یک نگرانی بزرگ در دنیای فناوری است، اما ما فقط در مورد حملات فیشینگ و بدافزار صحبت نمی کنیم. خطرات قدیمی، مانند سرقت و خرابی ها، خانه ها و مشاغل ما را تهدید می کند، به همین دلیل است که بازاری برای سیستم های نظارتی با کیفیت بالا وجود دارد.

خوشبختانه، اگر یک کامپیوتر یدکی با لینوکس و چند دوربین یدکی دارید، نیازی به پرداخت صدها دلار برای یک سیستم نظارتی ندارید. مسیر DIY ارزان‌تر خواهد بود و به شما کنترل بیشتری می‌دهد – به شرطی که نرم‌افزار ضبط ویدیوی شبکه مناسب را انتخاب کنید. ما در این مقاله بهترین گزینه های نرم افزار دوربین امنیتی لینوکس را به شما نشان خواهیم داد.

1. ZoneMinder

ZoneMinder یک گزینه عالی برای یک سیستم نظارتی است که خودتان انجام دهید. ویژگی های حرفه ای ZoneMinder را به یک NVR لینوکس ایده آل برای امنیت خانگی و تجاری به طور یکسان تبدیل می کند. این دستگاه با دوربین های PC دارای IP و استاندارد سازگار است. اگر در حال حرکت هستید، برنامه های اندروید و iOS به شما امکان می دهند دوربین های خود را از راه دور نظارت کنید.

شما گزینه های زیادی برای پیکربندی ZoneMinder مطابق با نیازهای خود با پشتیبانی از فیلم زنده و عکس معمولی دارید. اعلان‌های ایمیل و پیامک به شما کمک می‌کنند حتی زمانی که مستقیماً نظارت نمی‌کنید مطلع شوید. علاوه بر این، ZoneMinder سطوح دسترسی کاربر را ارائه می دهد تا به شما امکان می دهد دسترسی افراد را محدود کنید. می‌توانید ZoneMinder را روی دستگاه‌های کم‌مصرف مانند Raspberry Pi نیز مستقر کنید.

2. Xeoma

اگر به‌دنبال نرم‌افزار دوربین IP لینوکس با کاربری آسان هستید، Xeoma گزینه خوبی است. این یک رویکرد ماژولار دارد و به شما امکان می دهد هنگام تنظیم سیستم خود، اجزا و ویژگی های مورد نیاز خود را اضافه کنید. این نرم افزار دوربین امنیتی لینوکس دارای ویژگی های غنی است. با همه چیز از وب کم های USB معمولی گرفته تا دوربین های مداربسته Wi-Fi سازگار است. شما می توانید تا 2000 دوربین را به یک نصب Xeoma متصل کنید که آن را برای استفاده تجاری عالی می کند.

ضبط همزمان از تمام نمایشگرها، دسترسی از راه دور و تشخیص حرکت، همگی ویژگی هایی هستند که Xeoma را به گزینه خوبی برای کاربران تبدیل می کنند. همچنین از دسترسی تلفن همراه با هشدارهای پیامکی و ایمیلی و همچنین دسترسی از راه دور به آرشیوها، دوربین ها و تنظیمات پشتیبانی می کند.

به علاوه می توانید از تنظیمات مختلف ذخیره سازی، ضبط های تاخیری و حتی الگوریتم ها برای جلوگیری از مثبت کاذب استفاده کنید. این ویژگی اخیر برای کاربرانی که حیوانات خانگی یا کودکان کوچک دارند عالی است. به طور کلی، Xeoma یک گزینه ساده اما جامع برای مراقبت از خانه یا محل کار شما است.

3. Motion

این برنامه رایگان تشخیص می دهد که آیا قسمت عمده ای از یک تصویر از یک سیگنال ویدیویی تغییر کرده است. Motion که به زبان C نوشته شده است به طور خاص برای توزیع های لینوکس با رابط Video4Linux ایجاد شده است. در حالی که هنگام تشخیص حرکت، ویدیو را ذخیره می کند، حرکت همچنین شامل تنظیمات مرور زمان برای نظارت منظم است. همچنین می‌توانید Motion را به‌عنوان ویدیو یا تصویر تنظیم کنید. بدون هد اجرا می شود و نیازی به رابط کاربری گرافیکی نیست، که در مقایسه با سایر رقبای نرم افزار نظارت لینوکس، ردپایی سبک به آن می دهد.

اگر به دنبال ساخت یک NVR لینوکس DIY ارزان برای اجرا بر روی دستگاه‌های کم مصرف مانند Raspberry Pi هستید، این همان چیزی است که Motion را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. این منبع تصاویر یا ویدیوهای نظارتی شما را به صورت دیجیتالی، به صورت محلی (در کارت SD) یا از طریق شبکه داخلی شما ضبط می کند. Motion ممکن است در مقایسه با سایر نرم افزارهای دوربین امنیتی لینوکس فاقد ویژگی باشد، اما اگر به دنبال یک سیستم دوربین اصلی با سنسور حرکت هستید، گزینه خوبی است.

4. Bluecherry

اگر می خواهید به طور انحصاری نرم افزار منبع باز اجرا کنید، Bluecherry یک NVR لینوکس برای شما است. این یک سیستم نظارت تصویری کراس پلتفرمی است، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید آن را روی پلتفرم‌های دیگر اجرا کنید. نصب ساده است و یک اسکریپت نصب تک خطی برای اوبونتو، دبیان و CentOS در دسترس است.

این نرم افزار از بیش از 2600 دوربین IP پشتیبانی می کند و قابلیت پخش برای ضبط یا پخش زنده از مرورگر شما را دارد. متأسفانه، Bluecherry فاقد برنامه تلفن همراه خود برای اندروید و iOS است، اما از ادغام با IP Cam Viewer پشتیبانی می کند. در حالی که Bluecherry رایگان و منبع باز است، بسته های پشتیبانی پولی برای کاربران تجاری در دسترس هستند. با مجموعه ویژگی های غنی و گزینه های پشتیبانی پولی، Bluecherry یک گزینه عالی برای استفاده تجاری و مسکونی است.

5. Ivideon

اگر در حال طراحی یک سیستم نظارت DIY با بودجه کم هستید، باید Ivideon را در نظر بگیرید. سیستم مورد نیاز یکی از سبک‌ترین مواردی است که می‌توانید برای هر دستگاه DVR DIY پیدا کنید که می‌توانید Ivideon را روی رایانه مجهز به اتم با 1 گیگابایت رم و فقط 500 مگابایت فضای ذخیره‌سازی اجرا کنید. با این حال، اگر می‌خواهید به صورت محلی ذخیره کنید، حداقل به 11 گیگابایت برای ذخیره‌سازی روزانه فیلم ویدیویی نیاز دارید.

با وجود منابع کم، Ivideon یک سرویس یکپارچه ابری است که دسترسی اعلان‌ها و پخش آن از طریق اینترنت امکان پذیر است. همچنین می توانید ضبط های خود را با استفاده از فضای ذخیره سازی ابری Ivideon ذخیره کنید. نصب بسیار ساده است. شما می توانید یک اسکریپت نصب را دانلود و اجرا کنید یا خودتان دستورات جداگانه را از پنجره ترمینال اجرا کنید. مانند بسیاری دیگر از سیستم های نظارت تصویری، Ivideon یک برنامه تلفن همراه برای دستگاه های Android و iOS ارائه می دهد. رسماً از جدیدترین نسخه‌های Debian و Ubuntu پشتیبانی می‌کند، اما می‌توانید آن را در توزیع‌های دیگر نصب کنید.

6. Kerberos.io

Kerberos.io یکی دیگر از نرم افزارهای NVR رایگان برای لینوکس است که تقریباً با تمام دوربین های لینوکس پشتیبانی می شود. این کراس پلتفرم است بنابراین می توانید آن را روی ویندوز و مک اواس و همچنین لینوکس اجرا کنید. شما حتی می توانید یک ظرف Docker را دانلود کنید تا در عرض چند دقیقه بدون هیچ گونه پیکربندی خود را تنظیم کنید.

با پشتیبانی از رزبری پای اواس، Kerberos.io بهترین گزینه برای کاربرانی است که به دنبال ایجاد یک سیستم نظارتی با فناوری کم مصرف هستند. قابل ذکر است، Kerberos.io همچنین دارای یک رابط وب تمیز، مدرن و آسان برای استفاده است. اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف راه اندازی، پیکربندی یا نگهداری سیستم خود کنید، Kerberos.io یکی از بهترین گزینه ها برای شما در لینوکس است. در حالی که رایگان است، برخی از ویژگی ها (مانند مشاهده دوربین های خود از راه دور) به اشتراک ابری نیاز دارند.

7. Shinobi

Shinobi یکی دیگر از گزینه های منبع باز لینوکس NVR است که به راحتی قابل استفاده است و از بیش از 6000 دوربین IP و USB پشتیبانی می کند. این نرم افزار با Node.js نوشته شده است و برای توسعه دهندگان و کاربران نهایی به طور یکسان طراحی شده است. Shinobi یک نرم‌افزار نظارتی لینوکس مبتنی بر ابری است که خود میزبانی می‌کند. هنگامی که سیستم را راه‌اندازی کردید، می‌توانید ویدیوها را در تلفن یا هر دستگاهی با مرورگر وب که قادر به نمایش یک صفحه وب باشد، مشاهده کنید. هیچ چیز اضافی برای نصب وجود ندارد.

استفاده از نسخه اجتماعی شینوبی برای همه رایگان است. نسخه حرفه ای برای کسانی که نیاز به پشتیبانی توسعه دهندگان دارند در دسترس است. نسخه حرفه‌ای به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت می‌کند، در حالی که نسخه انجمن فقط به‌روزرسانی‌هایی را می‌بیند که تغییرات عمده و رفع اشکال را ارائه می‌کنند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا