موبایل و تبلت

3 فناوری جدید که موبایل ها را در 5 سال آینده نازک تر می کند

گوشی‌های هوشمند به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده‌اند، اما با داشتن ویژگی‌ها و عملکردهای بیشتر، بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌شوند. امروزه واقعا می توانید سنگینی جدیدترین ساندویچ شیشه ای را در جیب شلوار خود احساس کنید.

با این حال، برخی از فناوری‌ها در حال ظهور هستند که می‌توانند گوشی‌های هوشمند را در آینده باریک‌تر و سبک‌تر کنند. در اینجا 3 فناوری وجود دارد که ممکن است ندانید و در 5 سال آینده گوشی های هوشمند را باریک تر می کند.

1. باتری های گرافنی

گرافن ماده ای است که از یک لایه اتم کربن تشکیل شده که در یک شبکه شش ضلعی قرار گرفته اند. این دارای بسیاری از خواص قابل توجه، مانند استحکام بالا، انعطاف پذیری، هدایت و شفافیت است. انتظار می‌رود باتری‌های گرافن چگالی انرژی بالاتر، شارژ سریع‌تر و طول عمر بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یون معمولی ارائه دهند.

سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند شیائومی، اوپو و سامسونگ در حال تحقیق در مورد فناوری باتری‌های جدیدی مانند گرافن هستند که می‌تواند باتری‌های با ظرفیت بالا را در شکل کوچک‌تری فعال کند. به نوبه خود، گوشی های هوشمند نازک تر و سبک تر با عمر باتری طولانی تر سوق پیدا خواهند کرد.

2. نمایشگرهای رول شونده

نمایشگرهای رول شونده، پنل های انعطاف پذیری هستند که در صورت عدم استفاده می توانند جمع شوند یا تا شوند. آنها می توانند اندازه صفحه نمایش بزرگتر را بدون افزایش ردپای یا وزن دستگاه ارائه دهند. نمایشگرهای رول شونده مبتنی بر فناوری دیود ساطع نور ارگانیک (OLED) هستند که رنگ‌های روشن و زنده را با مصرف انرژی کم تولید می‌کنند.

برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند، مانند موتورولا و سامسونگ، قبلاً نمونه‌های اولیه گوشی های هوشمند خود را به نمایش گذاشته‌اند که می‌توانند صفحه نمایش خود را با یک دکمه ساده باز یا جمع کنند. به عنوان مثال، موتورولا موتورولا ریزر قابل رول شدن را در MWC Barcelona 2023 به نمایش گذاشت، جایی که دستگاه در یک ضریب فرم کوچک 5 اینچی قرار دارد، اما می‌تواند در صورت عرضه کامل به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی تبدیل شود. و به نوبه خود، شما هنوز هم می توانید صفحه نمایش بزرگ را در یک بسته کوچک و نازک تر داشته باشید.

3. دوربین زیر نمایشگر

آخرین مورد در لیست، دوربین های زیر نمایشگر است. دوربین‌های زیر نمایشگر دوربین‌هایی هستند که در زیر صفحه نمایش گوشی هوشمند پنهان می‌شوند و نیاز به بریدگی یا پانچ را از بین می‌برند. این می‌تواند تجربه تماشای همه‌جانبه‌تر و یکپارچه‌تری را برای کاربر ایجاد کند و پس از آن گوشی‌ها نیازی به ایجاد فضای بیشتری برای صفحه نمایش ندارند.

بنابراین، بدون بریدگی به معنای حواس پرتی کمتر، فضای اضافی کمتری برای صفحه نمایش مورد نیاز است و مهمتر از آن، به طور کلی یک گوشی هوشمند نازک تر و کوچکتر است. دوربین‌های زیر نمایشگر (UDC) از پیکسل‌های OLED شفاف استفاده می‌کنند که می‌توانند بین نمایش محتوا و عبور نور به سنسور دوربین جابجا شوند.

برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند، مانند ZTE و شیائومی، قبلاً گوشی‌های هوشمندی با دوربین زیر نمایشگر عرضه کرده‌اند. این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است و انتظار می‌رود که کیفیت و عملکرد تصویر UDC در 5 سال آینده با توسعه مناسب با پشتیبانی صنعت به سرعت بهبود یابد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا