موبایل و تبلت

اندروید 14 بتا 1 اکنون در دسترس است

امروز گوگل اولین نسخه بتا اندروید 14 را پس از دو پیش نمایش توسعه دهندگان در فوریه و مارس منتشر کرد. این بدان معناست که اکنون می‌توانید با ثبت نام دستگاه پیکسل سازگار خود در وب‌سایت Android Beta، حتی اگر توسعه‌دهنده نیستید، نرم‌افزار آینده را به راحتی آزمایش کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، اندروید 14 بتا 1 به عنوان یک به روز رسانی ارائه می شود. توجه داشته باشید که اگر قبلاً در برنامه Android 13 QPR Beta با دستگاهی که در اندروید 14 نیز پشتیبانی می‌شود ثبت‌نام کرده‌اید، به‌طور خودکار به‌روزرسانی Android 14 Beta 1 را بدون نیاز به اقدامی دریافت خواهید کرد. همچنین به خاطر داشته باشید که این یک نسخه بتا است و به همین دلیل اشکالات و مشکلات اجتناب ناپذیر هستند.

با توجه به جدول زمانی انتشار گوگل، این بتا در ماه مه به دنبال آن خواهد بود. سپس، از ماه ژوئن، دو نسخه “Platform Stability” منتشر خواهد شد. گوگل بیان کرد که در اندروید 14، تجربه ناوبری ژست‌ها شامل یک فلش عقب برجسته در هنگام تعامل با برنامه‌ها است تا درک و سودمندی ژست‌های عقب را بهبود بخشد. این پیکان تصویر زمینه یا طرح زمینه دستگاه شما را نیز تکمیل می کند.

برنامه‌ها می‌توانند اقدامات سفارشی را به تب های اشتراک‌گذاری سیستم که فراخوانی می‌کنند، بیافزایند، و خود سیستم از سیگنال‌های برنامه بیشتری برای تعیین رتبه‌بندی اهداف اشتراک مستقیم استفاده می‌کند.

اندروید 14 تنظیمات برگزیده زبان هر برنامه را که در اندروید 13 معرفی شده بود، افزایش می دهد و امکان سفارشی سازی پویا مجموعه زبان های نمایش داده شده در لیست زبان های هر برنامه را فراهم می کند. Keyboards همچنین زبان رابط کاربری برنامه فعلی را می‌دانند، بنابراین احتمالاً می‌توانند در صورت تمایل، برخی از زبان‌های ورودی را به صورت خودکار تغییر دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا