آموزش

نحوه فعال کردن 2FA را در حساب کاربری ایکس باکس

برای کمک به محافظت از حساب ایکس باکس خود و جلوگیری از دسترسی افراد دیگر به اطلاعات شما، باید احراز هویت دو مرحله ای را روشن کنید (گاهی اوقات به عنوان تأیید صحت دو مرحله ای شناخته می شود). این کار باعث می شود هر کسی که بتواند رمز عبور شما را به دست آورد از استفاده از آن جلوگیری کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن را برای ایمن نگه داشتن حساب خود تنظیم کنید.

2FA چیست و چرا مهم است؟

احراز هویت دو مرحله ای یا 2FA، هنگام ورود به حساب هایی مانند ایمیل، برنامه آمازون یا حتی ایکس باکس، یک لایه محافظ اضافه می کند. اکثر شرکت های معروف 2FA را ارائه می دهند و دلیل آن ساده است: امنیت. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید و این برای حساب Xbox شما صدق می کند.

هنگامی که 2FA را فعال می‌کنید، وقتی وارد حساب ایکس باکس خود می‌شوید، از شما خواسته می‌شود تا از طریق پیام متنی، کد احراز هویت یا ایمیل تاییدیه، را تأیید کنید که واقعاً شما هستید. بنابراین، حتی اگر یک هکر نام کاربری و رمز عبور شما را در دست داشته باشد، باز هم نمی تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد.

نحوه دریافت 2FA در ایکس باکس وان و سری X|S آنلاین

به مایکروسافت اکانت رفته و با حساب کاربری خود وارد سیستم شوید. روی Security کلیک کنید (و دوباره وارد شوید، زیرا این اطلاعات حساسی است که در اینجا به آن دسترسی دارید).

گزینه Advanced security options را انتخاب کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، مایکروسافت از شما می‌خواهد یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل پشتیبان اضافه کنید تا از حساب خود محافظت کنید. شما همچنین باید این آدرس را تأیید کنید. یک حساب ایمیل جایگزین حداقل چیزی است که برای فعال کردن 2FA در حساب ایکس باکس شما لازم است.

به پیکربندی 2FA خود برگردید. پس از وارد شدن به Advanced security options، به قسمت Additional security options بروید و روی Turn on در زیر بخش two-step verification کلیک کنید.

سپس مراحل تنظیم تأیید را طی خواهید کرد. علیرغم اینکه شماره تلفن خود را به مایکروسافت به عنوان وسیله ای برای تأیید هویت خود داده اید، باید راه دیگری را ارائه دهید. این می تواند از طریق یک برنامه احراز هویت یا یک آدرس ایمیل جایگزین باشد.

هنگامی که یک روش تأیید جایگزین را انتخاب کردید، یک ایمیل یا پیام متنی از مایکروسافت دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد 2FA اکنون فعال است. این ایده خوبی است که با باز کردن یک مرورگر ناشناس و ورود به حساب مایکروسافت خود، بررسی کنید که فرآیند کامل شده است. اگر کار کرد، یک صفحه 2FA خواهید دید که به شما امکان می دهد نحوه تأیید هویت خود را انتخاب کنید.

هر روش راستی‌آزمایی را انتخاب کنید، مشخصات خود را پر کنید و کدی را که ارسال می‌کنید جای‌گذاری کنید تا ثابت کنید همان کسی هستید که می‌گویید. سپس به صورت عادی وارد سیستم خواهید شد.

ورود به سیستم با 2FA در ایکس باکس

بنابراین، وقتی ایکس باکس خود را با فعال کردن 2FA روشن می کنید، چه چیزی می توانید ببینید؟ وقتی وارد سیستم می‌شوید، پیامی خواهید دید که “Is it really you” دکمه A را در منوی کشویی فشار دهید تا بین روش‌های تأیید مختلف جابه‌جا شوید، سپس Next را انتخاب کنید. تلفن یا ایمیل خود را برای کد تأیید بررسی کنید، این را با استفاده از کادر اعداد وارد کنید. درست انجام دهید و مستقیماً به صفحه اصلی هدایت خواهید شد.

نحوه فعال کردن ایکس باکس با استفاده از Microsoft Authenticator

برنامه Authenticator مایکروسافت (موجود در ویندوز، اندروید و iOS) یک همراه عالی برای 2FA در Xbox است. به جای اینکه مجبور باشید ایمیل های خود را بررسی کنید یا کد ارسال شده در پیام متنی را کپی کنید، فقط می توانید از برنامه استفاده کنید.

  • ابتدا باید وارد حساب کاربری Xbox/Microsoft خود شوید. پس از ورود به سیستم، حساب کاربری خود را در لیست خواهید دید.
  • اکنون می توانید هنگام انتخاب روش تأیید 2FA، برنامه Authenticator را انتخاب کنید.
  • به جای بازیابی کد از جای دیگر، برنامه را باز کنید. شما باید یک “کد رمز یک بار مصرف” را ببینید که در کنار آن یک محدودیت زمانی وجود دارد.
  • هنگامی که ایکس باکس از شما درخواست می کند، این شماره را وارد کنید (اگر از برنامه برای ورود آنلاین به حساب مایکروسافت خود استفاده می کنید، رمز عبور را فشار دهید و نگه دارید تا آن را کپی کنید).

اکنون باید به Xbox خود دسترسی داشته باشید. اگر تایمر قبل از وارد کردن تمام شد، کافی است منتظر بمانید تا برنامه کد بعدی را تولید کند و به جای آن از آن استفاده کنید.

نحوه غیرفعال کردن 2FA ایکس باکس

دیگر تمایلی به استفاده از 2FA در ایکس باکس خود ندارید؟ خاموش کردن آن آسان است. به حساب مایکروسافت خود بروید و Security را انتخاب کنید.
سپس به Advanced security options برگردید و تا انتهای مسیر به سمت Two-step verification بروید. Turn off را انتخاب کرده و با کلیک بر روی Yes، انتخاب خود را تأیید کنید. اکنون دیگر نیازی به تأیید هویت خود قبل از اجرای بازی در ایکس باکس ندارید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا