کنسول و بازی

ایسوس از کنسول بازی ROG Ally رونمایی کرد

ایسوس سرانجام از کنسول دستی بازی ROG Ally رونمایی کرد که به منظور رقابت با استیم دک ارائه می شود. این دستگاه جدید یکی از قدرتمندترین دستگاه های بازی دستی است که تاکنون دیده ایم و دارای پردازنده سری AMD Ryzen Z1 و قدرت کامل ویندوز 11 است.

ایسوس قیمت این دستگاه را اعلام نکرده و قول داده در رویداد 11 می خود قیمت دستگاه را به اشتراک بگذارد.  در زیر کاپوت پردازنده سری Ryzen Z1 قرار دارد که برای بازی های دستی ساخته شده است. این پردازنده بر روی لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده، و دارای 6 هسته و 12 رشته و چهار واحد محاسباتی AMD RDNA 3 برای عملکرد بالا و عمر باتری طولانی است. می‌توانید ROG Ally را با حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5 دو کاناله و حداکثر 512 گیگابایت حافظه PCIe Gen 4 قابل ارتقا پیکربندی کنید.

ایسوس به گیمرها قول داده است که به لطف خنک کننده دوگانه فن و سایر تغییرات حرارتی، هم از بازی های سبک تر و هم از بازی های گرافیکی قوی تر در Ally لذت ببرند. به علاوه با همه بازی‌های استیم، اپیک گیمز، ایکس باکس گیم پس و موارد دیگر، توانایی کامل را دریافت خواهید کرد و هنگام خرید اشتراک سه ماهه Xbox Game Pass Ultimate دارید.

در بخش نمایشگر، پنل دستگاه یک نمایشگر لمسی 12 هرتز با وضوح فول اچ دی و پشتیبانی از AMD FreeSync بوده که حداکثر روشنایی آن 500 نیت است. ایسوس همچنین چیزی را که “Armoury Crate” می نامد را به دستگاه اضافه کرده که یک لانچر بازی و دیگر نرم افزارهای نظارتی درون بازی است. وزن این دستگاه حدود 1.3 پوند است و برای راحتی بیشتر برای جلسات طولانی بازی، دستگیره هایی در پشت دارد.

از دیگر ویژگی‌های طراحی می‌توان به حسگر اثر انگشت، دکمه‌های خمیده شانه ای، پشتیبانی از بازخورد لمسی، کلیدهای ماکرو راحت، کناره‌های خمیده، دکمه‌های گنبدی تخت ABXY و بافت مقاوم در برابر لغزش اشاره کرد. حتی قابلیت گسترش کارت microSD و دو بلندگوی جلویی نیز وجود دارد و می‌توانید دستگاه را بدون افت عملکرد 360 درجه بچرخانید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا