موبایل و تبلت

تحول جدید در ارتباطات: برقراری اولین تماس ماهواره‌ای با گلکسی اس 22

AT&T به تازگی به ایجاد یک پیشرفت بزرگ در فناوری ارتباطات راه دور کمک کرده و به نقطه عطف قابل توجهی رسیده است. فناوری این شرکت برای برقراری اولین تماس صوتی مبتنی بر فضا از یک تلفن هوشمند معمولی استفاده شد. در حالی که تماس های تلفنی به عنوان یک فناوری بیش از یک قرن قدمت دارد، هنوز پیشرفت های زیادی در این بخش وجود دارد.

اکنون، این شرکت شناخته شده کمک کرده تا اولین تماس تلفنی ماهواره ای در مدل گلکسی S22 سامسونگ انجام شود. این نقطه عطف توسط AST SpaceMobile به دست آمد، شرکتی که در حال کار بر روی ساخت اولین شبکه پهن باند سلولی مبتنی بر ماهواره است و موفق شد اولین تماس صوتی دو طرفه را مستقیماً با یک گوشی هوشمند معمولی با استفاده از فناوری ماهواره ای اختصاصی خود برقرار کند.

اما این به تنهایی محقق نشد، زیرا شرکت این تماس ماهواره ای را از طریق طیف AT&T با استفاده از سامسونگ گلکسی S22 اصلاح نشده انجام داد. AST SpaceMobile از فناوری خود و ماهواره BlueWalker 3 برای تکمیل اتصال صوتی مستقیم از فضا به دستگاه متصل به شبکه سلولی سنتی استفاده کرد. مهندسان این شرکت به لطف طیف AT&T موفق شدند این تماس صوتی منحصر به فرد را از منطقه میدلند، تگزاس به Rakuten در ژاپن برقرار کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا