رپورتاژ آگهی

آیا دوربین مداربسته امکان شمارش افراد را دارد؟

یکسری اطلاعات و داده وجود دارد که کمتر کسی می­داند چطور باید از آن استفاده کرد. یکی از آن داده ها شمارش و تعداد افراد عبوری از یک منطقه میباشد. این داده کاربرد­های زیادی اعم از رفتارشناسی افراد و پیش بینی حرکات افراد را دارد. این قابلیت علاوه بر اینکه داده زیادی به افراد تحلیل گر می ­دهد بلکه باعث افزایش امنیت مکان­ها می­شود که جلوتر با روند این اتفاق آشنا می­شویم. یکی از جاهایی که این تکنولوژی خیلی استفاده میشود، در دوربین مداربسته برای خانه می­باشد.

این نوع دوربین ها، یک حسگر هوشمند دارند که برای شمارش افراد توسط دوربین مداربسته استفاده می شوند. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی انجام می گیرد. همانند دوربین های مادون قرمز و دوربین های حرارتی که این ویژگی را نیز دارا می باشند. این فناوری در فروشگاه های زنجیره ای نیز زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی جزئیات این ویژگی دوربین های مدار بسته می پردازیم.

کاربرد شمارش در دوربین های مداربسته

در هر کسب و کاری که هستید با دانستن تعداد مشتریان، می توانید عملکرد کسب و کار و کارایی کارکنان خود را بسنجید. علاوه بر آن با دیدن تعداد افراد، می توانید ساعات اوج مصرف برق را شناسایی کرده و از استفاده بیش از اندازه از برق پرهیز کنید. همچنین می توانید به شناسایی محصولات پرفروش بپردازید و آن محصولات را به میزان زیادتری در فروشگاه قرار دهید.

علاوه بر آن می توانید بر اساس عملکرد کارکنان، به تعیین حقوق آن ها بپردازید. علاوه بر آن در مواقع حساس مانند دستبرد زدن به مغازه شما، با این دوربین ها تعداد و وضعیت دقیق تری از سارقان را مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب امنیت مغازه یا فروشگاه شما بیش تر می شود.

شمارش افراد توسط دوربین مداربسته

این دوربین ها اشخاص را با کیفیت و با دقت می شمارند. اما مشکلاتی دارند. مثلا اگر در زاویه دید این دوربین ها مانعی وجود داشته باشد دیگر قادر به شناسایی افراد نمی باشند. برای جلوگیری از این مشکل باید دوربین به بررسی سر اشخاص بپردازد. به این ترتیب تعداد افرادی که وارد یا خارج شده اند به دقت مشخص می شود. این فناوری همچنین به شمارش اجسام دیگر نیز می پردازد. اما باید حواستان باشد که دوربین را در محلی نصب کنید که به همه اطراف دید داشته باشید.

سیستم شمارش افراد توسط دوربین مداربسته به چه صورت کار می کند؟

ابتدا الگویی از اجزای بدن افراد یا حرکت آن ها به سیستم داده می شود، متناسب با آن دوربین به شناسایی افراد می پردازد. دوربین به بررسی راه رفتن و حرکت اشخاص می پردازد. بعد از آن، به ثبت سوژه های مورد نظر خود می پردازد و با توجه به دستوری که گرفته افراد را شمارش می کند.

اگر می خواهید این دوربین کارایی بیش تری داشته باشد باید آن را روی سقف نصب کنید. زیرا به این صورت دید بیش تری داشته و کل رفت و آمدها را ثبت می کند. علاوه بر آن بر اساس نیاز خود می توانید افراد را برای شمارش تعیین کنید. برای مثال می توانید به این دوربین دستور ثبت اشخاص بالغ را بدهید به صورتی که کودکان را ثبت نکند.

هرچه این دوربین بیش تر کار کند، عملکردش بهتر خواهد شد. به مرور زمان این دوربین بسیار دقیق تر شده و اشخاص را به صورتی واضح از یکدیگر تفکیک و ثبت می کند. این دوربین ها به ویژه برای مکان های خاصی بسیار مناسب هستند. یکی از این مکان ها پارکینگ ها هستند. با نصب دوربین در پارکینگ، به شمارش دقیق ماشین ها پرداخته و از اتلاف وقت جلوگیری خواهید کرد.

این دوربین ها شکلشان مانند دوربین های معمولی است همچنین این دوربین کوچک است و به همین دلیل قابل تشخیص نمی باشد. از مزایای این پکیج دوربین مدار بسته ارزان قیمت این است که در زمانی کم نصب می شود. علاوه بر آن این دوربین مانند دوربین سیم کارتی انتقال تصاویرش بسیار پرسرعت است.

دوربین سیم کارتی دوربینی است که با سیم کارت، کار می کند. این دوربین مناسب تر از دوربین بی سیم قدیمی است همچنین این دوربین بدون داشتن سیم، کار می کند. پس دوربین شمارش افراد، علاوه بر ویژگی شمارش، دارای کیفیت زیادتری  نسبت به محصولات مشابه می باشد.

مزایای شمارش افراد در دوربین مداربسته

این ویژگی باعث می شود تا تعداد افراد مکانی مثل: کافه یا رستوران را تخمین بزنیم و متناسب با تعداد آن ها خدماتی همچون زیاد کردن تعداد صندلی، افزایش کارکنان و … را ارائه دهیم. علاوه بر آن در مکان هایی مثل مطب دکتر، این وسیله بسیار پرکاربرد می باشد. به وسیله این دوربین می توانیم ساعات شلوغی مطب را شناسایی کرده و نوبت ها را متناسب با آن برنامه ریزی نماییم.

علاوه‌ بر موارد فوق، می توانید از این دوربین ها در مکان هایی که سرقت زیادتر است مانند: بانک ها، طلافروشی ها، مغازه لوازم خانگی و … استفاده نمایید. به این ترتیب اطلاعات افراد و تعداد آن ها به صورتی دقیق ثبت خواهد شد. علاوه بر آن این دوربین می تواند آمار و اطلاعات مختلفی را به شما ارائه نماید.

با این دوربین می توانید زمان هایی که مشتری زیاد است را شناسایی نمایید. به این ترتیب در دادن مرخصی ها می توانید متناسب با ساعاتی که خلوت است، مرخصی دهید. علاوه بر آن می توانید به توزیع مناسب کارمندان در فضای کاری بپردازید. به گونه ای که در بخش شلوغ، افراد بیش تری را قرار دهید و در بخش خلوت تعداد افراد را کم کنید. به این ترتیب کار مشتری های شما سریع تر و باکیفیت تر به انجام می رسد.

جمع بندی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از هوش مصنوعی، دوربین هایی اختراع شده است که قابلیت شمارش افراد، اجسام و سوژه های مختلف را دارد. این دوربین ها با توجه به دستور از پیش تعیین شده ای به شناسایی افراد می پردازند. با این دوربین ها می توانید عملکرد کارکنان خود را افزایش داده همچنین به بررسی کارایی آن ها بپردازید.

اگر میخواهید دوربینی خریداری کنید که همه ویژگی های بالا به همراه بسیاری دیگر به همراه خود داشته باشد حتما به سایت نمایندگی دوربین مدار بسته آیریویژن مراجعه کنید و با تماس با کارشناسان متخصص این شرکت بهترین کیفیت تصویر و مناسب ترین قیمت دوربین مداربسته را با توجه به نیازتان تهیه کنید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا