نرم افزار و اینترنت

گوگل Find My Device بزودی ردیاب های بلوتوث ناشناخته را شناسایی می کند

گوگل در Google I/O 2023 اعلام کرد، به‌روزرسانی‌های اندروید در شبکه Find My Device به کاربران درباره ردیاب‌های ناشناخته هشدار می‌دهد، حتی اگر مارک گوگل نباشند. به‌روزرسانی‌ها در تابستان 2023 ارائه می‌شوند، اما این شرکت تاریخ خاصی را اعلام نکرده است.

هشدارهای ردیاب ناشناخته زمانی اتفاق می‌افتد که شبکه یک ردیاب بلوتوث، مانند دستگاه اپل ایرتگ یا Tile را شناسایی کند که برای کاربر دیگری که شما را دنبال می‌کند، ثبت شده است. با این به‌روزرسانی اندروید، هر ردیاب سازگار با شبکه Find My Device در برنامه شما نمایش داده می‌شود.

به‌روزرسانی‌های دیگر برنامه Find My Device شامل قابلیتی است که در صورت پیدا نکردن دستگاه‌های سازگار، راه‌هایی برای مشاهده موقعیت مکانی آن دستگاه‌ها حتی اگر آفلاین هستند و پشتیبانی جدید از دستگاه‌های Tile، Chipolo، Pebblebee، Sony و JBL است.

اعلام اندروید پس از همکاری گوگل و اپل در اوایل ماه جاری برای رسیدگی به ردیابی ناخواسته در سراسر دستگاه ها منتشر شد. این شرکت‌ها بهترین شیوه‌ها و دستورالعمل‌ها را برای اجازه دادن اعلان‌های ردیابی غیرمجاز در دستگاه‌های iOS و Android ارائه کردند. شرکت های دیگری مانند Tile و Samsung از این تلاش حمایت کرده اند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا