نرم افزار و اینترنت

گوگل از ویژگی های جدید هوش مصنوعی برای گوگل مپس خبر داد

در Google I/O 2023، این شرکت ویژگی‌های همهجانبه جدیدی را برای Google Maps معرفی کرد که از پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی بهره می‌برد. با به‌روزرسانی جدید مپس، گوگل نمای پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آنها اجازه می‌دهد درایو خود را برنامه‌ریزی کنند.

این ویژگی که Immersive View نام دارد، و از داده‌های نمای خیابان، بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی موجود برای ترکیب تصاویر با هم و ایجاد یک مدل دیجیتالی از شهر استفاده می‌کند. این نمای فراگیر به کاربران امکان دسترسی به تمام مسیرها و اطلاعات مربوط به رانندگی را به یکباره می دهد و همچنین بینش هایی را در مورد خطوط، پیاده روها، تقاطع ها و پارکینگ در طول مسیر ارائه می دهد.

علاوه بر این، گوگل یک نوار لغزنده به Maps اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد محیط اطراف شما را در زمان‌های مختلف پیش‌نمایش کنند و به جزئیاتی مانند اطلاعات با کیفیت و تغییرات آب و هوا در طول روز دسترسی داشته باشند. گوگل قصد دارد در ماه‌های آتی نمای فراگیر را برای کاربران Maps در آمستردام، برلین، دوبلین، فلورانس، لاس‌وگاس، لندن، لس‌آنجلس، نیویورک، میامی، پاریس، سیاتل، سانفرانسیسکو، سن خوزه، توکیو و ونیز عرضه کند.

این شرکت همچنین قرار است این تجربه را از طریق Aerial View API در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد حالت Immersive را در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خود ادغام کنند و به کاربران «ویدئوی سه بعدی چشم پرنده‌ای از یک نقطه مورد علاقه در برنامه‌هایشان» را ارائه می‌دهند و اطلاعات بصری بیشتری را در مورد یک مکان به مردم ارائه می‌دهند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا