موبایل و تبلت

گوگل پیکسل فولد معرفی شد

پس از مدت ها شایعات، سرانجام گوگل اولین گوشی تاشو خود را به نام پیکسل فولد معرفی کرد. گوشی تاشو 1799 دلاری گوگل که پیش‌فروش آن از امروز آغاز شده قرار است در زمان عرضه در ماه ژوئن (خرداد یا تیرماه) با گلکسی زد فولد 4 سامسونگ رقابت کند.

علاقه خود گوگل به فرم فاکتور نیز قدمت زیادی دارد؛ در سال 2018، اعلام کرد که در حال همکاری با سامسونگ برای ایجاد نسخه ای از اندروید است که به طور خاص برای صفحه نمایش تاشو طراحی شده است. این همکاری برای هر دو شرکت بسیار منطقی بود، زیرا برای اکثر اهداف و مقاصد، سامسونگ واقعاً تنها بازی در بازار بود. با توجه به اینکه خط پیکسل گوگل در مقایسه با بسیاری از رقبا هنوز نسبتاً متوسط است، منطقی است که منتظر بمانیم.

همانطور که از نام آن پیداست، پیکسل فولد بیشتر گلکسی زد فولد است تا زد فلیپ. (یعنی بیشتر کتاب است تا تاشو). این دستگاه دارای یک نمایشگر خارجی 5.8 اینچی و یک نمایشگر داخلی 7.6 اینچی عریض است. هر دو نمایشگر این دستگاه پنل OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR هستند و تفاوت مهم اینکه پنل خارجی کمی روشن‌تر است. (1550 نیت در مقابل 1450 نیت)

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه گوشی‌های تاشو چین و چروک و خط تای وسط نمایشگر آن‌ها است و درباره پیکسل فولد ادعا شده که این دستگاه نسبت به رقیب اصلی خود، یعنی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ، چین و چروک بسیار کمتری دارد. پیکسل فولد از نظر مشخصات داخلی نیز کاملاً قابل توجه است. این دستگاه از همان پردازنده Tensor 2 موجود در پیکسل 7 و 6 پرو به همراه 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. گزینه‌های ذخیره‌سازی دستگاه نیز شامل 256 یا 512 گیگابایت می‌شود، اما هیچ راهی برای افزایش آن وجود ندارد.

گوگل می گوید لولا را 200000 بار روی یک دستگاه باز و بسته کرده تا دوام آن را آزمایش کند. یکی دیگر از مواردی که طراحی جدید اجازه می دهد، توانایی قرار دادن دوربین داخلی در داخل قاب داخلی است. دوربین داخلی (8 مگاپیکسلی) همیشه کمی مشکل ساز بوده است. نوار پشت دستگاه سیستم سه دوربین متشکل از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 10.8 مگاپیکسلی و تله فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم Super Res 20 برابر می باشد. این در حالی است که دوربین جلو 9.5 مگاپیکسلی است.

سس مخفی واقعی در تجربه پیکسل فولد، بدون تعجب، نرم افزار بوده و گوگل حداقل نیم دهه است که روی آن کار می کند. تداوم اپلیکیشن ها هنگام جابه‌جایی بین صفحه‌نمایش خارجی و داخلی کاملاً یکپارچه است و به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که اندازه صفحه را تغییر می‌دهید، جایی را که متوقف کرده‌اید انتخاب کنید. به طور طبیعی، گوگل محبوب ترین برنامه های شخص ثالث خود را برای تجربه صفحه نمایش بزرگ، از جمله جیمیل و یوتیوب، بهینه کرده است. گوگل با تعدادی از توسعه دهندگان شخص ثالث، از جمله نتفلیکس، برای بهینه سازی فرم فاکتور جدید کار می کند.

گوگل ادعا کرده که باتری تقریباً 4800 میلی آمپر ساعتی پیکسل فولد که به دو سلول تقسیم شده، عمر باتری “بیش از 24 ساعت” را ارائه می‌کند. همچنین این دستگاه را می‌توان با سرعت شارژ سیمی 30 وات شارژ کرد و از شارژ بی‌سیم استاندارد Qi نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در جعبه دستگاه هیچ شارژری وجود ندارد.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا